רשות ני"ע תומכת באסיפת אג"ח משותפת לנושי דלק נדל"ן

הרשות תומכת באסיפת אג"ח אחת ל-3 סדרות האג"ח של החברה, ובכך הדרך לאישור הסדר החוב מול בעלי האג"ח קלה יותר

רשות ניירות ערך תומכת באסיפת אג"ח אחת ל-3 סדרות האג"ח של חברת דלק נדל"ן , אשר בשליטתו של יצחק תשובה. בכך, הדרך לאישור הסדר החוב במסגרת הצבעה של כלל הנושים הבלתי-מובטחים קלה יותר. נזכיר כי גם כונס הנכסים הרשמי מטעם המדינה, רוני הירשנזון, צידד בעמדתה החברה ותשובה בנושא.

סדרות האג"ח של דלק נדל"ן הינן בהיקף של כ-2.1 מיליארד שקל, כאשר שתי סדרות (סדרה ד' וסדרה כ"ה) הסכימו למתווה ההסדר שהוצע להם להסדר חוב, בעוד נושי סדרה ה' מתנגדים לה.

כזכור, מסמך העקרונות להסדר חוב בין בדלק נדל"ן נחתם לאחר חמישה חודשים של מו"מ. ההסדר מתייחס לחוב כולל של 2.15 מיליארד שקל ל-3 סדרות אג"ח ובו תרומה גדולה מצד בעל השליטה: הזרמה של כחצי מיליארד שקל ב-10 השנים הבאות וביטחונות של כ-400 מיליון שקל (שעבוד מדרגה שנייה על נתח מאחזקתו של תשובה במניות קבוצת דלק, בשיעור של 8% ממניות הקבוצה). תרומה נוספת של תשובה להסדר תהיה ויתור על חובות וערבויות בגובה של כ-120 מיליון שקל ותשלום מיידי במזומן של כ-40 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. ‏

מחזיקי אג"ח ד' (חוב של 150 מיליון שקל) מיוצגים ע"י עו"ד גדעון קירש, מחזיקי אג"ח ה' (חוב של 1.4 מיליארד שקל) מיוצגים ע"י עוה"ד אלון בנימיני ורענן קליר ומחזיקי אג"ח כ"ה (חוב של 580 מיליון שקל) מיוצגים ע"י עוה"ד גיא גיסין וזאב שרף.