יו"ר קרן המטבע: "הוסר הסיכון למשבר חמור בגוש האירו"

כריסטין לאגרד אמרה כך אתמול ככל שהתגברו הדיווחים על התרחקותה של יוון מהכרזה על חדלות פירעון: "הסיכון למשבר הוסר לעת עתה; האביב כבר בפתח"

"הסיכון למשבר במרחב האירו הוסר לעת עתה", כך אמרה אתמול (ה') יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לאגרד על רקע הצלחתה של יוון להשיג הסדר חוב וסלילת הדרך לעבר חילוץ המדינה.

"הסיכון למשבר אמיתי ואקוטי הוסר", הדגישה לאגרד בדבריה, ככל שהתקדמו הדיווחים על השתתפות הנושים בסקטור הפרטי בעסקת החלפת האג"ח - מה שסימן את התרחקותה של יוון מהכרזה על חדלות פירעון. עוד בטרם פרסמה יוון את הודעתה הרשמית אמרה לאגרד כי היא אינה פסימית באשר להצלחת עסקת האג"ח ביוון ואמרה "האביב כבר בפתח".

יו"ר קרן המטבע חזרה וקראה לחומות אש בהתמודדות מול משבר החוב בארופה וכדי לשמור על גוש האירו מוגן ממשברים עתידיים. "אמצעי הפעולה צריכים להגביר הילוך, מוקדם ככל האפשר", אמרה. לאגרד חזרה והוסיפה כי זהו אינטרס אירופי מובהק להפעיל את אותם אמצעי התגוננות בדמות חומות אש כדי לעצור את סיכון של אפקט ההידבקות וכדי שתהיה את האפשרות להזרים כספים לשווקים במקרה והמשקיעים יחליטו פתאום שאינם מעוניינים באג"ח האיטלקית, לדוגמה.

הצלחת הסדר החוב ביוון מעודד את אירופה ויוצר אופטימיות זהירה שכן יוון תימנע מפשיטת רגל בעת מועד פירעון החוב שלה ב-20 במארס. כמו כן ההסדר מהווה גורם מפתח עיקרי לקבלת חבילת החילוץ של אירופה וקרן המטבע, העומדת על 130 מיליארד אירו.