אסטרטג: "בחודשים הקרובים השווקים בעולם יעלו ב-15%"

קווין גרדנר, ראש חטיבת ההשקעות העולמיות ב-Barclays Wealth, מעריך שהראלי הנוכחי מבוסס על נתונים חיוביים ■ הוא טוען שיחס המחיר-רווח של רוב המניות עדיין נמוך מדי ■ וצופה שסיום הסאגה היוונית יחזיר אנשים לשווקים

כנראה שאת העלייה בבורסות העולם שאנחנו רואים מאז תחילת השנה צפוייה להימשך גם בחודשים הקרובים. ראש חטיבת ההשקעות העולמיות ב-Barclays Wealth, קווין גרדנר, מעריך שהשווקים של המדינות המפותחות צפויים לעלות בחודשים הקרובים בכ-15%.

"אם נסתכל על השווי של המניות, ולוקחים בחשבון את שיעורי הריבית, אנחנו נראה שיש עדיין מקום לעליות נאות", אומר גרדנר. "אפילו אם מסתכלים על יחס המחיר-רווח של המניות אנחנו יכולים להעריך שהשווקים יעלו בכ-15% במהלך השנה או השנתיים הקרובות"

מאז חודש אוקטובר עלה מדד הדאו ג'ונס בקרוב ל-20%, בעודד מדד הסטוקס 600 רשם עלייה של כ-15%. גרדנר טוען שהראלי הנוכחי הוא לא סתם ראלי שלא מבוסס על כלום, אלא יש הרבה נתונים וסיבות שתומכים בראלי הזה ונותנים לו תוקף.

"זה מפתה עבור האנשים לחשוב שהראלי הנוכחי לא מבוסס על כלום. אבל האמת, היו מספר התפתחויות חיוביות שתומכות בראלי הזה ונותנות לו תנופה", אורמ גרדנר. "אנחנו עוברים כרגע תקופה של איחוד, אני מציע ללקוחות שלנו שינצלו את התקופה הזאת על מנת להיכנס לשווקים הללו לטווח ארוך, במקום לברוח מהם".

בסקירה שנשלחה ללקוחות כתב גרדנר, שלפי מצב השווקים כרגע כדאי לקחת סיכונים במידה ויש לך תיק השקעות מאוזן, וצריך לנצל כל "מכשול" שניצב בפני השוק על מנת לאגור פוזיציות במניות החזקות והמפותחות.

"אנחנו מסתכלים על דוחות של חברות מאירופה וארצות הברית, ואנחנו עדיין רואים שיחסית לדוחות הכספיים של החברות ולביצועים שלהן, יחס המחיר-רווח של המנייה שלהן עדיין נמוך משמעותיתף ועל כך אנחנו מבססים את התחזית שלנו", כתב גרדנר בסקירה.

התחזית של גרדנר מתייחסת כאמור לשווקים באירופה וארצות הברית ואמור שכרגע הביצועים של השווקים בארצות הברית טובים יותר מהביצועים של השווקים באירופה, אבל זה עלול להשתנות במהרה אפילו במהלך השנה הנוכחית.

"כרגע, השווקים בארצות הברית נותנים ביצועים יותר טובים לעומת השווקים באירופה, אבל אנחנו רואים שהפער בין שני השווקים הולך ונסגר במהירות", כתב גרדנר בסקירה. "עכשיו כשהסאגה היוונית מאחורינו, וההשפעות שלה על השווקים תפחת, אנחנו צופים שהרבה אנשים יחזרו לשוק המניות ויקנו אותן בכמויות גדולות. כך שאנחנו עוד עלולים למצוא את השוק האירופי מוביל על פני השוק האמריקני בעתיד הקרוב".