רשמית: היקף השתתפות קרן המטבע בחילוץ יוון ירד ל-14%

קרן המטבע הבינלאומית הודיעה שתתרום רק 18 מיליארד אירו לחבילת החילוץ היוונית ■ בחבילה הקודמת מידת ההשתתפות של קרן המטבע עמד על 30% מהסכום

קרן המטבע הבינלאומית הודיעה באופן רשמי על כך שהיא מפחיתה את היקף ההשתתפות שלה בחבילת החילוץ השנייה של יוון. בהודעה של הודיעה הסוכנות שהיא תתרום רק כ-18 מיליארד אירו לחבילת החילוץ מתוך ה-130 מיליארד אירו שיועברו ליוון בחלקים.

תרומתה של קרן המטבע לחבילת החילוץ של יוון תעמוד על 14%, לעומת התרומה שלה לחבילה הקודמת שעמדה על 27% שהן כ-30 מיליארד אירו מתוך ה-110 מיליארד אירו שניתנו ליוון במאי 2010. הירידה בהיקף התרומה של קרן המטבע יגביר את העומס על מדינות האיחוד האירופי שיצטרכו לקחת על עצמן אחריות גדולה יותר בעניין.

"קרן המטבע מנסה למצוא איזון בין מידת ההשתתפות שלה בחבילת החילוץ של יוון לבין השמירה על הכספים שלה ולהימנע מחשיפה יתרה למשבר ביוון", אמר איסוור פרסד, בכיר לשעבר בקרן המטבע. "בסך הכל, הקרן מגדילה את היקף החשיפה למשבר ביוון. זה מגדיל את הסיכונים הפוליטים והכלכליים עבור הקרן".

בהודעה הזאת, מצטרפת קרן המטבע לעמדה של מדינות כמו ארצות הברית וקנדה שהתנגדו נחרצות להתערבות יתרה במשבר החוב באירופה ושדרשו שאירופה תעשה את מירב הצעדים בעצמה על מנת לפתור את משבר החוב ביבשת.