"תקנו את ה-DAX, יזנק ב-15% לכל היותר עד סוף השנה"

גרי פאולר, מנהל השקעות ראשי בחברת הפיננסים BNP טוען כי מדד הבנצ'מרק הגרמני, ה-DAX ירחיב את הפער מול מקבילו האמריקני ה-S&P 500 ולכן אטרקטיבי יותר להשקעה

למרות העליות האחרונות בשווקים הפיננסים, המניות במדד הבנצ'מרק הגרמני, מדד הדאקס, מציעות כיום ערך גבוה יותר למשקיעים מאשר השקעה במדדים המרכזיים בוול סטריט, טוען, גרי פאולר, מנהל השקעות ראשי בחברת הפיננסים BNP.

"למרות הראלי האחרון, ה-DAX זול יותר מאשר מקבילו האמריקני, ה-S&P 500, זאת בשל הפער הגדל בין הביצועים של שני המדדים", טוען פאולר. "אני מציע למשקיעים המעוניינים להשקיע בוול סטריט, לחכות להזדמנויות טובות יותר, כאשר השוק יציג תיקון גדול יותר או פשוט להשקיע במדד הדאקס".

כך למשל, בעוד מדדים רבים בבורסות העולם הצגיו ביצועי חסר מול מקביליהם האמריקנים, מדד הדאקס, טיפס מתחילת השנה ביותר מ-20%, ואילו מדד ה-S&P טיפס בכ-13% בלבד. "אומנם ה-S&P 500 שבר את הרמה הפסיכולוגית של ה-13,000 נקודות, אך לדעתי הוא ימשיך לדשדש ברמה הזו והדאקס,לעומת זאת, יזנק ויפתח מולו פער גדול יותר בחודשים הקרובים".

פאולר טוען כי בגרמניה, הכלכלה החזקה באירופה, חלה תנופה אדירה בצריכה הפרטית ובאמון הצרכנים, כך שכיום, הכלכלה הגרמנית מתבססת יותר על הצריכה הפרטית, מאשר על הייצוא, עניין שעלול להביא לתנופה גם בבורסה הגרמנית ובייחוד במדד הדקס. "לדעתי הדאקס ירחיב את הפער מול מקבילו האמריקני (S&P 500) בעוד 15% לכל היותר עד סוף השנה".

באופן ספציפי יותר, פאולר מציע להיכנס לפוזיצית לונג על מדד הדאקס, באמצעות השקעה בתעודות סל או קרנות נאמנות העוקבות אחר המדד או בצורה אגרסיבית יותר באמצעות רכישת חוזים ואופציות קול. "הריביות הנמוכות בגוש האירו עלולות להוות תמיכה לבורסות בגרמניה".

חשיפה אחרת למדד הגרמני, מציע פאולר באמצעות רכישת מניות תעשיה גרמניות או אירופיות הנסחרות במחירים נמוכים, כאשר המלצותיו מתייחסות בעיקר לסקטורים של המזון, התקשורת והבריאות.

בהתייחסו לסיכונים הרבים הקיימים בשווקים ומסכנים גם את גרמניה, ובכללם משבר החוב בגוש האירו, שלמרות הסדר החוב היווני, עדיין פוגע בכלכלת היבשת והמתיחות במזרח התיכון הגורמת למחירי הנפט להאמיר, פאולר מציע להגונן באמצעות השקעה מצומצמת במדד ה-VIX הידוע בכינויו "מדד הפחד".