פלוריסטם עולה ב-3%: נערכת לייצור מסחרי במפעל חדש

בימים אלה מוקם בחיפה מפעל הייצור החדש של פלוריסטם ■ זמי אברמן, מנכ"ל פלוריסטם: "יכולת ייצור תאים בכמויות מסחריות הינה חיונית להצלחת הניסויים הקליניים שלנו ולמסחור המוצר"

חברת הביומד פלוריסטם מדווחת על התקדמות משמעותית בעסקיה. החברה דיווחה היום כי החלה בתהליך של התאמת המתקנים שלה לייצור תאים בכמויות מסחריות. לצורך כך החברה מגדילה את הביו-ריאקטורים שבהם מתרבים התאים פי שלושה - מנפח של חמישה ליטרים ל-15 ליטרים האחד. הגדלת הביוריאקטורים היא חלק ממהלך כולל של פלוריסטם לעבר השגת יכולות ייצור תאים בכמות מסחרית. עם השלמת התהליך, תהפוך פלוריסטם ליצרנית המובילה בתחום הרפואה התאית, לאחר אישור התרופות.

הביו-ריאקטורים החדשים יספקו את תאי הגזע מהשלייה שפיחתה פלוריסטם (PLX) לשלבים הבאים של הניסויים הקליניים שמבצעת החברה בחולי איסכמיה קשה בגפיים (CLI). כל אחד מהביוריאקטורים החדשים, בנפח של 15 ליטרים, יוכל לייצר עד 30 מיליארד תאים - כמות שמספיקה ל-100 מנות של תרופה תאית (המכילה 300 מיליון תאים האחת) הדרושה לצורך הניסויים הקלינים.

יצויין, כי בימים אלה מקימה פלוריסטם מפעל ייצור חדש בחיפה, בהשקעה של מיליוני דולרים.

זמי אברמן, מנכ"ל פלוריסטם, אמר כי "יכולת ייצור תאים בכמויות מסחריות הינה חיונית להצלחת הניסויים הקליניים שלנו ולמסחור המוצר שלנו - תרופות מתאי הגזע מהשלייה. היום עשינו צעד חשוב בדרך לביסוס מתקן הייצור שלנו. הביוריאקטורים מספקים סביבה לגידול תלת מימדי של מיליארדי תאים באופן מבוקר, יציב ומשתלם. אני מאמין שיכולות הייצור שלנו מהוות יתרון משמעותי בדרכנו להביא לשוק תרופה שתסייע למיליוני חולים ברחבי העולם, לאחר סיום פיתוח התרופות אישורן".

בעדכון למשקיעים אמר לאחרונה אברמן: "אנו עומדים בלו"ז של בניית מפעל הייצור החדש שלנו, שיהיה אחד מהמפעלים הגדולים והמתקדמים ביותר בעולם לייצור מסחרי של תאים העומד בתקני GMP. הטכנולוגיה התלת-מימדית שלנו לייצור מסחרי של תאים מעניקה לפלוריסטם יתרונות תחרותיים במסחור מוצריה בעתיד ובשותפויות פוטנציאליות".