למרות הפסד עצום בקמור מוטורס: 9.1 מ' ש' שכר לאחים וייס

לאחים רון ויואל וייס "מצנח זהב" מקמור מוטורס של 6.3 מיליון שקל ■ עלות השכר של מנכ"ל מטריקס: 9 מיליון שקל

למרות ההרעה הדרמטית במצבה הפיננסי של יבואנית הרכב קמור מוטורס, כפי שעולה מדוחותיה הכספיים שפורסמו אמש, הרי שהעסקה למכירת השליטה בחברה (שהושלמה בסוף 2011) הטיבה עם מנהליה הבכירים שהחזיקו בחלק ממניות השליטה.

רכישת מניות השליטה ביבואנית רכבי BMW לישראל על-ידי דלק רכב, מידי קמור של דני ברנר ושותפיו רון ויואל וייס - סייעה לשני האחרונים לטפס לצמרת של שיאני השכר ל-2011, עם עלות מצרפית של 9.1 מיליון שקל לחברת הניהול שבבעלותם. מרבית הסכום ניתן לאחים וייס כ"מצנח זהב", אותו הבטיחו לעצמם למקרה בו יתבקשו לסיים הסכם למתן שירותי ניהול וייעוץ שחתמו עם קמור רכב.

סיומו של ההסכם, עקב מכירת השליטה, עלה לקמור מוטורס כ-6.3 מיליון שקל בגין פיצוי חד-פעמי, ויחד עם כ-2.9 מיליון שקל נוספים שהעניקה לשני האחים תמורת שירותיהם עד סוף השנה שעברה, הובילו אותם סכומים אלו להתברג במקום השלישי בטבלת שיאני השכר ל-2011.

יש לציין כי הסכם שירותי הניהול, כפי שנחתם בין השניים לבין קמור מוטורס בסוף 2006, הניב להם ב-2010 סכום של 2.9 מיליון שקל, וכי מאז הונפקה החברה בבורסה, בסוף 2006, ועד כה מגיעה עלות השכר המצרפית של השניים יחד לכ-22 מיליון שקל. במסגרת מכירת השליטה בקמור מוטורס הזרימו האחים וייס, שהחזיקו כ-19% ממניות החברה, את רוב הסכום שקיבלו תמורת מניותיהם, כ-40 מיליון שקל, חזרה לחברה תמורת רכישת פעילות הצמיגים ופעילות היבוא של רכבי BMW בבולגריה, שנותרו בידיהם.

מוטי גוטמן ממטריקס צבר 33 מ' ש' בחמש שנים

חבילת הפיצוי שהוענקה לאחים וייס ממקמת אותם (כישות אחת) מעט אחרי ארז ויגודמן, מנכ"ל מכתשים אגן, שהתייצב כשיאן השכר הנוכחי עם עלות של 9.9 מיליון שקל ב-2011. סגנו בצמרת, איתמר דויטשר, מנכ"ל חברת התשתיות אלקטרה, מציג עלות שכר דומה אשתקד.

מצטרף נוסף לצמרת הגבוהה של שיאני השכר אשתקד הוא מנכ"ל חברת המחשוב מטריקס, מוטי גוטמן, שמשלים רביעייה של מקבלי שכר שעובר את רף העלות של 9 מיליון שקל. גוטמן, המכהן בתפקידו מאז 2001, נהנה אשתקד מ-3.3 מיליון שקל כתשלום מבוסס מניות, שסייע לזינוק של יותר מ-50% בעלות שכרו ביחס ל-2010. בנוסף, העניקה מטריקס לגוטמן מענק בסך 3.6 מיליון שקל ודמי ניהול של 2.1 מיליון שקל, וכל אלו מסתכמים כאמור בכ-9 מיליון שקל. עלות העסקתו המצטברת של גוטמן במטריקס בחמש השנים האחרונות (מאז 2007) מגיעה לכ-33 מיליון שקל.

2211
 2211