מנכ"ל פסגות: "אנחנו תחת התקפה חסרת כל רסן ואחריות"

מנכ"ל פסגות בכנס הסוכנים השנתי: "עושים לנו דה-לגיטימציה קשה שהגיעה כרגע לשיא בהפחתה הבוטה והדרמטית בדמי הניהול שלנו, ואני חושש שזה לא הסוף"

"בתקופה האחרונה, וזו כבר תקופה ארוכה, אנו תחת התקפה שלא זכורה לי כמוה, התקפה חסרת כל רסן ואחריות, שפוגעת בכל התעשייה ובנו. עושים לנו דה-לגיטימציה קשה שהגיעה כרגע לשיא בהפחתה הבוטה והדרמטית בדמי הניהול שלנו ואני חושש שזה לא הסוף". כך אמר היום רונן טוב, מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, שנשא דברים בכנס הסוכנים השנתי של פסגות בשיתוף עם "עדיף".

"אומרים שאדם אינו אלא תבנית מולדתו. אני 22 שנים בענף הזה", אמר טוב שהזכיר את שורת התפקידים הארוכה בה שימש בתפקידים בכירים בענף, כאשר תקף את הרגולציה האחרונה שהובילו האוצר והכנסת במסגרתה הורד הרף המקסימלי לדמי הניהול המותרים לגבייה בשוקי הגמל וביטוחי המנהלים.

"אם תשאלו את האוצר הם יאמרו לכם שגם שם הם לא חשבו שזו הדרך להתערב במחירים, וכולנו חושבים שזו לא הייתה צריכה להיות הדרך. אם לא נשכיל כולנו ביחד בעוצמה משותפת שזה עולמנו וחיינו המקצועיים ולא נשכיל לחזק האחד את האחר יהיה לנו קשה מאוד לשרוד בעולם הקשה הזה. פסגות רוצה ותהיה אלטרנטיבה לחברות הביטוח הגדולות והטובות, כבר כיום עוד לפני שהתרחבנו לביטוח", אמר ושב וציין ש"נתרחב לביטוח". טוב הוסיף והתייחס גם לסוגיית הרגולציה שהולכת ותופסת מקום מרכזי יותר ויותר בחיי הענף. "כולנו מבינים שמשהו השתנה... רגולציה ואכיפה הן כיום כמעט לב ליבה של התעשייה הפיננסית".

אודי כץ, נשיא לשכת סוכני ביטוח, אמר כי "אנו מבקשים מהפיקוח על הביטוח שיאכוף את חוק האכיפה ב-2012 עם ביקורות ללא קנסות". כץ הופרע בקריאות ביניים מצד אחד הסוכנים שתקף את הלשכה על כך שהרגולציה הקשה קרתה אגב פועלה. כץ הגיב בכעס ואמר לו "בזכותי אתה קיים. ללא הלשכה העמלות שלך היו נחתכות לגמרי".

אלי טובול, מאגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, אמר כי "כרגע היעד שלנו הוא לא לאכוף או עמידה בביקורות אלא שיפור מהות העבודה והשמירה על הלקוח". לדבריו, "צריך שינוי תפיסתי ולהעלות את הרמה המקצועית" כאשר הוא מוסיף ש"פער המידע בין היצרן לבין הצרכן הוא משמעותי בשוק הפנסיוני. זהו כשל מרכזי. אנו מזהים את פערי המידע בין היצרנים של הגופים לבין הצרכנים כמשהו דרמטי שמצריך טיפול".