"השילוש הקדוש להשקעות: מחיר, מגמה ומחזורי מסחר"

רוברט פדונה, אנליסט הכותב ב-The Street טוען כי אחד הכלים המרכזיים של הסוחרים הגדולים וקרנות הגידור המאותתים להם על כניסה או יציאה ממניה, הוא מחזור מסחר חריג

כל משקיע המעוניין לרכוש מניות ודאי שואל את עצמו מספר שאלות. האם זה המחיר הנכון לרכוש את המניה? האם זה הזמן הנכון לרכוש את המניה? גם לאחר שהמניה מתחילה לעלות ולצבור תשואות, המשקיע נתקל באותם דיסנוננסים. האם זה הזמן או המחיר המתאימים למכור את המניה? רוברט פדונה, אנליסט הכותב בבלוג הכלכלי The Street, טוען כי אחד מהסימנים העיקריים לרכישת או מכירת מניה היא מחזורי המסחר שלה.

פדונה מסביר, כי כל סוחרי הבורסה המקצועיים ומנהלי ההשקעות בקרנות הגידור משתמשים במספר כלים המסייעים להם בקבלת ההחלטות, בבואם לרכוש מניות. מעבר לשינוי במחיר, אחד הסימנים הגדולים עבורם הוא השינוי במחזורי המסחר.

כאשר מחזור המסחר של מניה משתנה באופן פתאומי ועולה או יורד בחדות מעל מחזור המסחר הממוצע שלה, דבר המעיד על פעילות חריגה במניה כמו למשל, כניסה או יציאה של משקיעים מוסדיים גדולים, ויכול לסייע למשקיעים ולספק להם נקודת כניסה או יציאה מהמניה.

"העובדה כי מחזור המסחר של מניה הוא חריג באופן יוצא דופן, מעידה על כך ש'אחד הגדולים' זיהה בה פוטנציאל להשקעה או בריחה בהולה מהמניה, ולכן זהו איתות למשקיעים הקטנים יותר - בואו תיכנסו", אומר פדונה. "אולם, אף פעם אל תסחרו במניה רק על פי מחזורי המסחר שלה, עליכם לשלב את הכלי החשוב הזה עם המגמה השלטת בשווקים ועם המחיר של המניה".

פדונה מציין כי הוא זיהה מספר מניות בוול סטריט שנמצאות "בשילוב הקדוש" של מחיר, מגמה ומחזורי מסחר חריגים. ביניהן, טסלה מוטורס, ולטי, דאנקין, אמריגון וקופי הולדינגס.

טסלה מוטורס - חצתה את קו ההתנגדות שלה

טסלה מוטורס (סימול: TSLA) היא חברה המייצרת ומשווקת רכבים חשמליים ורכיבים טכנולוגים לתעשיית הרכב. במסחר המאוחר מטפסת המניה בכ-4% ונסחרת סביב מחיר של 36 דולר למניה. לחברה שווי שוק של יותר מ-3 מיליארד דולר והיא זינקה ב-40% ב-5 חודשים האחרונים. מחזור המסחר הממוצע של המניה הוא 1.08 מיליון ואמש מחזור המסחר החריג שלה הסתכם ב-1.2 מיליון, כלומר שינוי של 124% מעל מחזור המסחר הממוצע. "מבחינה טכנית, המניה עברה את קו ההתנגדות שלה שעמד על מחיר של 35 דולר", מוסיף פדונה.

ולטי- שינוי של יותר מ-900% במחזור המסחר

חברת ולטי (סימול: VELT) עוסקת בשיווק ופרסום בסלולר ומאפשרת לחברות שונות ומשרדי פרסום להשתמש בפלטפורמת הפרסום לסלולר שהיא פיתחה. לאור המגמה הפורחת בפרסום הסלולרי, שאליו הצטרפה לאחרונה גם פייסבוק שהחלה לשלב פרסום סלולרי, אנליסטים צופים לחברה עתיד ורוד ומעניקים לה מחיר יעד ממוצע של 15.5 דולר למניה לשנה הקרובה - פרמיה של כ-40% על מחירה בשוק. במסחר המאוחר מזנקת המניה ב-16.9% ונסחרת סביב 11.5 דולר למניה. מחזור המסחר הממוצע של המניה עומד על 480 אלף ואמש מחזור המסחר שלה זינק ב-930% מעל המחזור הממוצע והסתכם ב-2.3 מיליון, זאת לאחר שהחברה פרסמה דוחות כספיים טובים מהצפי.

דאנקין ברנד - בשיא כל הזמנים

חברת דאנקין ברנד (סימול:DNKN) עוסקת בייצור ושיווק של קפה ומאפים למסעדות ובתי קפה בכל רחבי ארה"ב. במסחר המאוחר מזנקת החברה ב-1% ונסחרת סביב מחיר של 30.79 דולר . אמש, מחזורי המסחר של המניה זינקו ב-100% מעל מחזור המסחר הממוצע שלהם והסתכמו ב-940 אלף . "החברה נסחרת קרוב לשיא כל הזמנים שלה - 31.9 דולר, ובמידה ותחצה את המחיר הזה היא תזנק בעוד -30%", אומר טסלה.