גילה אדרעי להנהלת הרכבת: חלקו אייפדים לנהגי הקטרים

יו"ר ועד עובדי הרכבת ביקשה מההנהלה לחלק אייפדים וסמארטפונים למאות נהגי קטרים, כדי לשפר את הבטיחות ■ ההנהלה הציעה אייפדים לכל 2,000 עובדי הרכבת במסגרת שי לחג ■ אדרעי מסרבת וטוענת: אין קשר בין האייפדים לתלושים

נראה שוועד עובדי רכבת ישראל לא מסוגל להסכים עם הנהלת החברה על שום דבר: יו"ר הוועד, גילה אדרעי, ביקשה מההנהלה לחלק מאות מכשירי אייפד וטלפונים חכמים (סמארטפונים) לנהגי הקטרים, אך סירבה להצעת ההנהלה לחלק את המכשירים כשי לחג.

אדרעי טענה כי האייפדים דרושים לנהגי הקטרים לצורך שיפור הבטיחות, על מנת שהם יוכלו להתעדכן טוב יותר בהנחיות הבטיחות שמוציאה ההנהלה. כיום ההנהלה נוהגת לעדכן את הקטרים באמצעות מכתבים בדואר ואדרעי ביקשה להפוך את העדכונים לעדכונים בזמן אמת.

הנהלת הרכבת שקלה בחיוב את בקשתה של אדרעי ואף לקחה אותה צעד אחד קדימה. בהנהלה ביקשו לחלק לכל 2,000 עובדי הרכבת אייפדים וסמארטפונים כשי לחג הפסח. בד"כ העובדים מקבלים תלושים ב-1,000 שקל.

ואולם, אדרעי התנגדה להצעת ההנהלה ואמרה כי אין קשר בין האייפדים לשי לחג, כלומר יש לחלק את האייפדים לנהגי הקטרים בנפרד.

אלי אוחנה, נהג קטר החבר בוועד עובדי הרכבת, אמר היום בראיון לגל"צ כי "ההנהלה מנסה להציג אותנו כתאבי בצע. לא ייתכן שאנחנו בתור נהגים לא נתעדכן בזמן אמת על נהלי בטיחות. אין לנו מייל בעבודה. אנחנו דורשים מערכת טכנולוגית - תקרא לזה אייפון או לא יודע מה - מערכת שתשלח לנו את ההודעות והשינויים אונליין".

מוועד עובדי הרכבת נמסר כי "נהגי הקטרים ברכבת הצביעו על מצוקה לאור נוהל לקוי של הנהלת החברה לפיו הנהגים נדרשים להתעדכן על שינויים ונהלי בטיחות באמצעות מכתבים שנשלחים אליהם לתיבות הדואר בתוך המוסכים. ואולם, הנהגים מגיעים למוסכים אחת לכמה ימים, לעיתים אף אחת לכמה שבועות וכך נוצר מצב בו נעשים בפועל שינויים שבמהותם משפיעים על בטיחות הנוסעים אולם הנהגים אינם מעודכנים בזמן עליהם".

"יתרה מכך, הנהלת החברה מכריחה את הנהגים לחתום על מסמך בו הם מצהירים כי קיבלו את כל ההנחיות והבינו אותן בעוד שלא כך הם פני הדברים. וועד העובדים הציף את הסוגיה מול גורמי ההנהלה שאף תמכו במהלך אולם בחרו בסופו של יום להציג שוב את וועד העובדים ואת עובדי הרכבת בצורה מכפישה על אף שברור לכל כי המדובר בצרכי בטיחות גרידא".

גורמים בוועד העובדים: "לא ביקשנו אייפד, ביקשנו אמצעים טכנולוגיים שיאפשרו לנהגים להיות מעודכנים בזמן אמת. כך נהוג בכל העולם".