eToro הישראלית השלימה גיוס של 15 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי המפתח רשת חברתית למשקיעים גייס עד היום כ-31 מיליון דולר מקרן ספארק קפיטל, אלי ברקת, גיא גמזו ואחרים

חברת הסטארט-אפ הישראלית eToro רשמה סבב גיוס מרשים של 15 מיליון דולר, שמתווסף לסך גיוס של 31 מיליון דולר. את ההשקעה הנוכחית בחברה המפתחת רשת חברתית למשקיעים הובילה קרן Spark Capital, שרגילה להשקיע ברשתות חברתיות בהן טוויטר, פורסקוור וטאמלבר, לצד השקעות בחברות ישראליות בהן בוקסי, 5min (שנמכרה ב-65 מ' ד' לחברת AOL), וכן adap.tv ו-contextin.

לצד Spark Capital, השתתפו בסבב הגיוס הנוכחי גם חברת BRM של אלי ברקת וכן יונתן קולבר וגיא גמזו. בגיוסים הקודמים השתתפו גם הקרן Social Leverage (שהשקיעה ב-BillGuard הישראלית, קרן Ventures51 לצד משקיעים פרטיים בהם חמי פרס וירון אדלר.

את eToro, לשעבר Tradonomi, הקימו ב-2006 יוני אסיא (מנכ"ל) ורונן אסיא (סמנכ"ל מוצר), בניהם של דיוויד אסיא, מייסד חברת מג'יק (שגם השקיע בחברה ומשמש כיו"ר) ועורכת הדין לענייני זכויות יוצרים נעמי אסיא. מייסד שלישי וקרוב משפחה נוסף דוויד רינג, המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות. בחברה מועסקים כ-200 עובדים בישראל, ארה"ב, הודו, אוסטרליה, אנגליה וקפריסין.

הרעיון שעומד בבסיס החברה הוא לאפשר גם למשקיעים לא מקצועיים להשקיע בעצמם דרך הפלטפורמה האינטרנטית, שמסתמכת על חוכמת ההמונים. כך יכולים משתמשים לעקוב אחר משתמשים אחרים ולבצע השקעות בהתאם להשקעות שאחרים ביצעו בהצלחה.

הרעיון של eToro הוא פלטפורמה חברתית להשקעות, בה כל משתמש יכול לצפות בפעולות ההשקעה שעושים משתמשים אחרים ולהעתיק אותן. בדומה לרשתות חברתיות רגילות, האתר מציג ניוז פיד של ההשקעות לפי שמות משתמשים, המדינות שמהן הם מגיעים וסוג ההשקעה שעשה המשתמש - רכישה/מכירה של סחורות, מטבעות וכדומה.

הגולשים יכולים לעקוב אחרי משקיעים, לצפות בגרפי הביצועים שלהם, לצפות בהיסטוריית ההשקעות, להעתיק פעולות שהם עשו ואף לשוחח איתם. המודל הכלכלי של eToro נשען על גביית עמלה מכל עסקה שנעשית באתר.

לדברי יוני אסיא, "באמצעות הגיוס החדש, אנחנו מתכוונים להמשיך ולגדול באמצעות פיתוח הטכנולוגיה ולגייס אנשים מוכשרים לחברה. אם מסתכלים עלינו בתור בית השקעות - אנחנו אחד הגדולים בישראל ורוצים להפוך להיות בית ההשקעות הגדול בעולם". עוד הוסיף אסיא כי "אנחנו מאנישים את העולם הפיננסי והופכים אותו לעולם חברתי".

לדברי סנטו פוליטי, שותף כללי בספארק קפיטל, "האינטרנט מצליח לפרוץ דרך מול מודלים כלכליים ותיקים שקיימים בתעשיות שונות. בדיוק כמו חברות הפורטפוליו שלנו - טוויטר, פורסקוור וטאמבלר - שהמציאו מחדש את הדרך שבה אנשים מתקשרים אונליין, eToro מובילה כיום את החדשנות בתחום השירותים הפיננסיים".

בתשעת החודשים האחרונים שילשה eToro את מספר המשתמשים הפעילים שלה ורשומים בה למעלה מ-2 מיליון גולשים מ-140 מדינות. במקביל, נרשם זינוק מרשים של 500% במספר העסקאות שנעשו באתר.