סקר: מרבית האמריקנים תומכים בתקיפה צבאית נגד איראן

לפי תוצאות הסקר, יותר מ-56% מהנשאלים ייתמכו בתקיפה של צבא ארה"ב על מתקני הגרעין של איראן גם אם פעולה שכזו תוביל לעלייה נוספת במחירי הדלק והסחורות

אור ירוק מהציבור האמריקני. סקר חדש של "רויטרס" קובע כי רוב הציבור האנריקני יתמוך במתקפה אמריקנית על איראן במידה וזו תמשיך בתוכנית הגרעין שלה. זאת, למרות כי תקיפה שכזו תגרום לעליית מחירי הדלק והסחורות ותעצור את ההתאוששות השברירית של כלכלת המדינה.

לפי תוצאות הסקר, יותר מ-56% מהנשאלים ייתמכו בתקיפה של צבא ארה"ב על מתקני הגרעין של איראן, אך רק במידה ויימצאו הוכחות חותכות על לכך שהאיראנים אכן מפתחים נשק גריעני המסכן את השלום העולמי ואת ישראל בפרט. מנגד, כ-39% מתנגדים לתקיפה שכזו.

כאשר נשאלו האם ייתמכו בתקיפה צבאית אמריקנית באיראן, גם אם פעולה שכזו תוביל לעלייה נוספת של מחירי הדלק, כ-53% מהנשאלים השיבו באופן חיובי, ואילו 42% שבמקרה כזה ייתנגדו.

הסקר שערכה "רויטרס" הצביע על כך שכ-62% מהציבור האמריקני, ייתמוך בתקיפה ישראלית כנגד מתקני הגרעין של איראן, אך ללא התערבות של גורמים אמריקנים.

כזכור, בפגישתו עם נתניהו לפני כשבוע אמר נשיא ארה"ב ש"כל האופציות מונחות על השולחן" בכל הנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית. יחד עם זאת, אובמה ביקש מנתניהו לא לפעול ולהמתין ולראות האם הסנקציות הכלכליות שהוטלו על איראן יצליחו להשפיע עליה ולגרום לביטול תוכנית הגרעין.

מחירי הדלק שהאמירו לרמות גבוהות בארה"ב, הנעות בין 1-1.3 דולר לליטר בנזין, זאת בין היתר בשל המתיחות במזרח התיכון, גרמו ללחצים פוליטים רבים על ממשל אובמה, המתכנן להיבחר לכהונה שנייה כנשיא ארה"ב בבחירות הקרובות. בנוסף, אובמה זכה לקיתונות של ביקורת מצד יריביו במפלגה הרפובליקנית על כך שהוא מתנהג ב"רכות" יתרה עם איראן ומקריב את בטחונה של ישראל.

הסקר הנרחב שנערך גם בקרב המצביעים הרפובליקנים, הראה כי לפחות 72% מהרפובליקנים תומכים בפעולה צבאית של ארה"ב כנגד איראן. גם 46% מהדמוקרטים ו-51% ממצביעי המפלגות הקטנות יותר תומכים בתקיפה שכזו.