Merge סוגרת את פעילות OIS בישראל; 10 עובדים יפוטרו

החברה הישראלית שפיתחה מוצרים לרפואת העיניים נמכרה לפני שנה לפי שווי של 30 מיליון דולר

חברת Merge Healthcare האמריקנית, שרכשה לפני כשנה את חברת בדיקות העיניים OIS הישראלית-אמריקנית, סגרה את פעילות OIS בישראל - כך נודע ל"גלובס". מרג' רכשה את OIS ביוני האחרון בעסקת החלפת מניות לפי שווי של 30 מיליון דולר, מחברת ההשקעות אקסלמד של מורי ארקין ואורי גייגר ומחברת מדיוויז'ן שנסחרת בבורסת יורונקסט.

בעת ביצוע האקזיט העסיקה OIS כ-20 עובדים בחיפה, ורשמה מכירות שנתיות של כמה מיליוני דולרים. בשנה האחרונה חלו פיטורים ועזיבות בחברה, ובעת סגירתה היא העסיקה עשרה עובדים.

מרג' היא חברה מובילה בתחום ההדמיה, עיבוד המידע וניהול קליניקה רפואית בתחומי הקרדיולוגיה, האורתופדיה והרדיולוגיה, והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-600 מיליון דולר. OIS פיתחה ושיווקה מוצרי הדמיה לתחום רפואת העיניים וכן מערכות לניהול קליניקות רפואיות ובמיוחד לרופאי עיניים.

האקזיט הראשון של אקסלמד

OIS הוקמה ב-2001 כמיזוג של חברה אמריקנית (שנקראה OIS) עם חברת מדיוויז'ן הישראלית, אותה הקימו גיל ונועם אלון ואריאל שנהר בשנות ה-90. המשקיעות העיקריות במדיוויז'ן היו אינטרגמא וחברת הצילום אגפא. מדיוויז'ן הנפיקה בבלגיה ב-2001, והשתמשה בכסף שגויס כדי לרכוש את השליטה ב-OIS, שלה הייתה פעילות דומה לשלה בארה"ב.

החברה התפתחה בשני כיוונים במקביל, האחד פיתוח מצלמה טובה יותר לבדיקות עיניים, פעילות שרוכזה בישראל והשנייה, פיתוח של מערכות מחשוב לניהול קליניקות עיניים, פעילות שהתרכזה בארה"ב.

הפעילות האמריקנית תואמת טוב יותר את עסקיה של מרג', ולכן יש היגיון בכך שוויתרה על מרכז הפיתוח בישראל.

מכירת OIS הייתה האקזיט הראשון של חברת ההשקעות אקסלמד של מורי ארקין ואורי גייגר. בעת המכירה, על-פי שווי החברה הרוכשת באותה העת, רשמו השניים תשואה של 120% על השקעתם תוך שנתיים.

בהמשך עלה שווי השוק של Merge בכ-30%, ואקסלמד המשיכה לממש מניות, כך שהתשואה שלה בסופו של דבר הייתה גבוהה יותר מכפי שתוכנן בהתחלה. מדיויז'ן הפכה לשלד בורסאי שהחזיק מניות בשווי של 8.4 מילון דולר של מרג', אשר שווין עלה מאז.