"ארה"ב תשחרר עתודות הנפט לבלימת העליות במחיר"

במהלך פגישה בין דיוויד קמרון לברק אובמה עלתה האפשרות שארצות הברית תשחרר חלק מעתודות הנפט על מנת לבלום את העלייה במחיר החבית ■ על פי אחד המקורות, הדיונים בנושא צפויים להימשך חודשים

מדיווח שעלה בסוכונות הידיעות רויטרס ומבוסס על דברים שאמרו שני מקורבים לשיחות בין הממשל האמריקני לממשלת בריטניה, נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוקל להשתמש בעתודות הנפט של ארצות הברית על מנת להוריד את מחירי הנפט בעולם ולהבטיח המשך אספקה סדירה.

על פי אותן מקורות, במהלך פגישה בין ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון ונשיא ארצות הברית ברק אובמה, דנו השניים באפשרות לשחרור עתודות הנפט על מנת לטפל בעלייה במחירי הנפט. בכיר בממשל האמריקני אמר : "אין הסכם בעניין הזה, אבל אנחנו נמשיך בדיונים על מנת לטפל בבעיית מחיר הנפט ולהבטיח אספקה סדירה שלו".

הממשל האמרקיני הודיע כמה פעמים בעבר שכל האופציות נמצאת על השולחן לטיפול במחיר הנפט - כולל האפשרות להשתמש בעתודות הנפט. אולם הדיווחים על תוכן הפגישה בין אובמה לקמרון הינם הסימן הראשון לכך שהממשל האמריקני התחיל לקחת צעדים לכיוון הפתרון הזה. על פי אחד המקורות, הדיונים בעניין הזה צפויים להימשך מספר חודשים לפני שניתן יהיה להגיע להסכמה בעניין.

מהלך שכזה יעזור לאובמה במאמצים שלו להיבחר לכהונה נוספת שכן מחיר הנפט הינו אחד מהנושאים המרכזיים במערכת הבחירות הנוכחית, והבית הלבן מעוניין להראות שהוא מנסה לטפל בבעיה הזאת. אולם, מהלך שכזה עלול להיתקל בביקורת קשה מצד הרפובליקנים, שמבקרים כל הזמן את מדיניות האנרגיה של אובמה ויטענו שמדובר בגימיק על מנת לנצח בבחירות.