הנקראות ביותר

נתוני הוועדה למדרוג: "גלובס" - האתר הכלכלי הנצפה מדי יום

70% מהאתרים המובילים ירדו בהיקף הגלישה בחודש פברואר ■ אתר ynet מצמצם את הפער מוואלה ■ אתר תפוז חוזר למקום השלישי במספר הגולשים החודשי ■ אתר "גלובס" עם זמן שהייה ממוצע לגולש הגדול ב-337% ממתחריו

‎‎חודש פברואר היה חודש חלש עבור אתרי האינטרנט המובילים: על-פי נתוני ועדת המדרוג לגלישה באינטרנט, שמתפרסמים היום (ב'), 70% מ-20 האתרים המובילים בישראל רשמו ירידה ממוצעת של כ-4%, בממוצע הגולשים בפועל היומי (המעיד על כמות גולשים קבועה שמבקרת באתר - לעומת מספר גולשים בפועל חודשי, שמתעלם מגולשים שחוזרים ומבקרים באותו אתר במהלך החודש).

את הירידה המשמעותית ביותר בממוצע הגולשים בפועל היומי (‏Real Users‏) בפברואר, רשם אתר המסחר המקוון וואלה שופס (10.3% לעומת נתוני ינואר). אחריו נמצא אתר נענע10, שרשם ירידה של 7.11%. אתר נענע10 גם רשם ירידה בשיעור דומה במספר הגולשים החודשי, מה שהחזיר אותו למקום החמישי ברשימת האתרים הישראליים המובילים לפי הספירה החודשית עם 1.52 מיליון גולשים. במקומו חזר למקום הרביעי אתר תפוז עם 1.53 מיליון גולשים, אף שגם הוא רשם ירידה של כ-3% בנתון החודשי ו-5.7% בממוצע היומי.

דירוג אתרי האינטרנט בישראל

ynet‎‏ מצמצם את הפער

‎‎האתר היחיד מהעשירייה הראשונה שרשם בפברואר עלייה, מזערית אמנם, הוא אתר ‏ynet‏. האתר רשם עלייה בשיעור של 2.33% בחודשי ו-1.71% ביומי. אמנם מדובר בשיעורים קטנים אך בהשוואה לחודש ינואר הצליח ‏‏ynet‏, עם 2.32 מיליון גולשים בפועל בחודש, לצמצם את הפער ב-42% לעומת וואלה. עם זאת, האתר, בניהולו של אילן ישועה, ממשיך להחזיק במקום הראשון עם 2.46 מיליון גולשים בפועל - אף שרשם ירידה של כ-2.5%, הן במספר הגולשים החודשי והן בממוצע הגולשים היומי.

אתר ‏ynet‏ רושם לראשונה גם פער ניכר בקרב בני 18 ומעלה - בעוד שבחודש ינואר היו ב-‏‏‏ynet‏ כ-4,000 גולשים מעל גיל 18 יותר לעומת וואלה, בחודש פברואר הפער זינק משמעותית ועמד על 105 אלף גולשים.

עוד עולה מהנתונים כי שירות המייל של וואלה ממשיך להוות את מוקד המשיכה העיקרי שלה (44%), ואחריו מדור החדשות של האתר (41%). באתר ‏‏‏ynet‏ מדור החדשות הוא הגורם הדומיננטי בטראפיק הגולשים (57%) ואחריו שירות הווידיאו (37%).

‎‎עוד עולה מנתוני המדידה כי ‏mako‏ ממשיך ליהנות מאפקט "האח הגדול" ורשם זינוק של 42.5% בממוצע הדקות שבילה גולש באתר בחודש פברואר לעומת חודש דצמבר, אז עדיין לא שודרה התוכנית. הגידול המשמעותי בזמן הגלישה נרשם באגף תוכניות קשת באתר שגדל בחצי שעה.

‎‎‏"גלובס" ממשיך להוביל במדידה היומית

בזירה הכלכלית, אתר "גלובס" ממשיך להוביל בממוצע הגולשים היומי על אף שרשם ירידה קלה והוא חותם את פברואר עם‏‎ ‎‏101 אלף גולשים יומיים, לעומת 91 אלף גולשים יומיים באתר "דה מרקר".

נתוני המדידה היומיים מציגים, כאמור, תמונת מצב על הגולשים הקבועים שפוקדים את האתר מדי יום לעומת גולשים מזדמנים שבאים לידי ביטוי במדידה החודשית. אתר "גלובס" רשם במדידה החודשית 510 אלף גולשים בפועל לעומת "דה מרקר" עם 648 אלף גולשים בפועל.

האתרים "כלכליסט" ו"ביזפורטל" ממשיכים להימנע, כבר 3 חודשים ברציפות, מהמדידה שעשויה לחשוף את כוחם האמיתי למפרסמים. זאת, מסיבות השמורות עימם.

טבלה: השוואה בין "גלובס" ל"דה מרקר" - נתוני פברואר

גמיוז

גמיוז

"גלובס" גם רשם בחודש פברואר עלייה משמעותית של כ-11% בממוצע דקות לגולש - שני רק לאתר ספורט5 (עלייה של כ-18%) מבין 20 האתרים הישראליים המובילים. מחוץ ל-20 המובילים, נרשמה עלייה גדולה במיוחד בממוצע הדקות לגולש באתר החדשות המקומית ‏‏‏mynet‏ מבית ‏ynet‏ (זינוק של כ-185%).

יש לציין כי נתוני הוועדה, בניהולו של שגיא סטוניס, שהודיע בשבועות האחרונים כי הוא יפרוש בקרוב מתפקידו, אינם משקפים תמונה מלאה דיה של הגלישה בישראל, לאור העובדה שאתרים זרים בולטים, בהם גוגל, פייסבוק ויו-טיוב אינם נמדדים. כמו כן, ישנם עדיין אתרים ישראליים שבוחרים שלא להימדד או לא לפרסם את נתוניהם, בהם כלכליסט, ‏‏winwin‏, ביזפורטל והומלס.

‎‎השוואת מחירים: ‏zap‏ מול ‏kama‏ - ‏‎גם תחת חסותה של וואלה, ביד2 מתקשים להתמודד עם האתגר

‎‎שנתיים וחצי עברו מאז החליטו באתר יד2 להיכנס לשוק השוואת המחירים ולהתחרות ראש בראש עם האתר הוותיק והמוביל זאפ מקבוצת ‏Zap Group‏ (לשעבר קבוצת דפי זהב). יד2, היום תחת קבוצת וואלה, לקחו על עצמם אתגר גדול, ונראה שהם עדיין מתקשים להתמודד איתו.

אתר זאפ נהנה בפברואר האחרון מ-672 אלף גולשים בפועל בחודש, לעומת 200 אלף גולשים בפועל בלבד באתר ‏kama‏. גם בהשוואת הממוצע היומי, אתר זאפ מוביל בפער ניכר (68 אלף לעומת 12 אלף, בהתאמה). עם זאת, אתר ‏kama‏ הצליח לצמצם מעט את הפער. בעוד שבינואר הפער במספר הגולשים החודשי עמד על 262%, בחודש שעבר הוא ירד בכ-10%.

מהנתונים עולה עוד כי כ-113 אלף גולשים בפועל בחודש נכנסו לשני האתרים במהלך פברואר. הפער במספר הדקות הממוצע לגולש נשאר קבוע ב-3 החודשים האחרונים - 30 דקות באתר זאפ, לעומת 6 דקות בלבד באתר ‏kama‏.

מבחינת שני האתרים עולה כי קבוצת הגיל הדומיננטית ביותר היא בני 35-44, כשאחריה נמצאים בני 45-54. עוד עולה כי גברים הם הקהל העיקרי של אתרי השוואות המחירים (62%) לעומת נשים (38%). ‏‎‎‏

‎‎זאפ:

■ ‎‏‎מספר גולשים בפועל: 672 אלף

■ מספר דקות ממוצע לגולש: 30

‎‎יד 2:

■ ‎‎מספר גולשים בפועל: 200 אלף

■ מספר דקות ממוצע לגולש: 6

‎‎אתרי ספורט: ‎‏ ‏ONE‏ מוביל אך ספורט 5 שיפר את זמן הגלישה באתר

‎‎תחום הספורט מהווה את אחת מזירות התחרות הרציניות ביותר בעולם האינטרנט הישראלי, כשמצד אחד של הזירה נמצא אתר ‏‏ONE‏ ומעברה השני נמצא ספורט5 של ערוץ הספורט. כמעט בכל קטגוריה שבה בוחנים את שני האתרים, נרשם יתרון ברור לאתר ‏ONE‏. בחודש פברואר נרשמו 542 אלף גולשים בפועל בחודש ב-‏‎ ,ONE‎לעומת 420 אלף בלבד בספורט5. על-פי נתוני הוועדה, 60% מגולשי ספורט5 גולשים גם לאתר ‏ONE‏, בעוד שרק 45% מגולשי ‏ONE‏ ביקרו במהלך פברואר גם באתר ספורט5. אתר ‏ONE‏ גם מציג יותר עומק עם 40% יותר דפים נצפים בממוצע ליום.

עוד עולה כי גולשי ‏‏ONE‏ בילו 6 שעות ו-12 דקות באתר בפברואר, לעומת 5 שעות ו-26 דקות בספורט5. עם זאת, חשוב לציין כי ספורט5 שיפר משמעותית את זמן הגלישה הממוצע באתר - והנתון עלה ב-50 דקות לעומת נתוני ינואר. ניתוח מעמיק יותר מראה כי גברים בילו כ-10 שעות במהלך פברואר בשני האתרים - פי 3.75 מנשים.

באופן יחסי, שיעור הגברים בספורט5 גבוה יותר מאשר באתר ‏ONE‏ (כ-78% לעומת כ-75%, בהתאמה). כמו כן, באופן יחסי הקהל בספורט5 צעיר יותר מב-‏ONE‏. באופן כללי, קבוצת הגיל הדומיננטית ביותר באתרי הספורט היא בני 18-24, כשבני 65 ומעלה מגלים הכי פחות עניין.

‏ONE‏:

‎‎■ מספר גולשים בפועל: 542 אלף

‎‎■ מספר דקות ממוצע לגולש: 6 שעות ו-12 דקות

‎‎ספורט5:

■ ‎‎מספר גולשים בפועל: 420 אלף

■ ‎‎מספר דקות ממוצע לגולש: 5 שעות ו-26 דקות

‎‎אתרי קופונים: כמה ניצחונות קטנים ל-‏BigDeal‏ על BUY2

‎‎שוק הקופונים הישראלי, שצפוי לחגוג בחודשים הקרובים שנתיים לפעילותו, הוא אחד התחרותיים ביותר: אתרים רבים מתחרים על לבו וכיסו של הצרכן הישראלי, אך רק מעטים מצליחים להחזיק מעמד - בעיקר בזכות ותק, גב כלכלי ואסטרטגיה נכונה. שניים מהאתרים המובילים בתחום נכללים בנתוני הוועדה - ‏‏BUY2‎‏ ו-‏‎ BigDeal‎‏ - כשמאחורי שניהם גופי מדיה חזקים ומתחרים מובהקים (קשת ו"ידיעות אחרונות", בהתאמה).

אתר ‏BUY2‎‏ נהנה בפברואר מקהל גולשים רב יותר (197 אלף לעומת 119 אלף, בהתאמה), כש-41 אלף גולשים לשני האתרים.

עם זאת, אתר ‏BigDeal‏ רושם כמה ניצחונות קטנים: שיעור הגולשים בעלי כוח הקנייה (בני 18 ומעלה) גדול יותר באתר מבית "ידיעות" (95% לעומת 89%) ו-61% מהגולשים בו הם הרוכשים העיקריים בבית לעומת 54% בלבד ב-‏‏‎ BUY2‎‏. כמו כן, שיעורם של הגולשים בעלי הכנסה מעל הממוצע ב-‏BigDeal‏ גבוה יותר משיעורם ב-‏‎ BUY2‎של קשת (47% לעומת 43%).‏

עוד עולה כי שיעור גולשי ‏BigDeal‏ שרכשו מוצר באינטרנט בחצי השנה האחרונה גדול יותר משיעורם באתר המתחרה (62% לעומת 54%). באשר לאופי המוצרים שנרכשו, גולשי ‏‏BUY2‎‏ העדיפו כרטיסי קולנוע, תיאטרון ואטרקציות אחרות (44% מהגולשים), בעוד גולשי ‏BigDeal‏ רכשו מוצרי אלקטרוניקה (43% מהגולשים).

‏BUY2‎‏:

■ ‎‎מספר גולשים בפועל: 197 אלף

■ ‎‎מספר דקות ממוצע לגולש: 9 דקות ו-55 שניות

‏BigDeal‏:

■ ‎‎‏‎מספר גולשים בפועל: 119 אלף

■ ‎‎מספר דקות ממוצע לגולש: 6 דקות ו-14 שניות

‎‎חיפוש עבודה:‎‎‏ ‏JobCity‏ לא סוגר את הפער מול ‏AllJobs‏ - אך מועדף על-ידי העצמאיים

‎‎אתרי חיפוש עבודה צצו בשנים האחרונות כמו פטריות אחרי הגשם. המצב הכלכלי המתנדנד, לצד העלייה בתחלופת מקומות העבודה, הובילה רבים אל אתרי הדרושים במטרה למצוא הזדמנות או פתח לקריירה חדשה. שניים מהאתרים הפופולריים בתחום נמדדים על-ידי ועדת המדרוג - ‏AllJobs‏ ו-‏JobCity‏. האתר האחרון הושק בדיוק לפני שנתיים על-ידי וואלה ויד2, עוד לפני עסקת המיזוג בין הצדדים, והוא ניסה לקרוא תגר על הדומיננטיות של ‏AllJobs‏, שנמצא בבעלות אתר ‏ynet‏. אך נתוני הוועדה מראים שהתחרות כלל לא צמודה.

המדידה החודשית מראה כי 241 אלף גולשים בפועל ביקרו בפברואר ב-‏AllJobs‏, לעומת 85 אלף גולשים בלבד ב-‏JobCity‏, כש-44% מתוכם גלשו גם ל-‏AllJobs‏. גולשי ‏AllJobs‏ גם מבלים הרבה יותר זמן באתר - 49 דקות לגולש לעומת 14 דקות בלבד לגולש ב-‏JobCity ‎‏.

עוד עולה כי ב-‏JobCity‎‏ מבלים יותר זמן עצמאיים (ממוצע של 29 דקות לגולש), בעוד ב-‏‎ AllJobs‏הקהל שמבלה הכי הרבה זמן ממוצע לגולש הוא סטודנטים ותלמידים (51 דקות).

שיעור המובטלים ב-‏‎ JobCity‎גבוה יותר - 8% לעומת 10% ב-‏‎,AllJobs‏ וכך גם גולשים בעלי הכנסה הנמוכה בהרבה מהממוצע (24% לעומת 16%, בהתאמה). עוד עולה כי הקבוצה הדומיננטית ביותר בקרב גולשי ‏AllJobs‏ מגיעה ממקצועות השיווק והמכירות (7%) לעומת ‏JobCity‏, שם דומיננטיים בעיקר מהנדסים וטכנאים (6%).

‏AllJobs‏:

■ ‎‎מספר גולשים בפועל: 241 אלף

‎‎■ מספר דקות ממוצע לגולש: 49 דקות

JobCity ‎‏: ‏

■ ‎‎‏‎מספר גולשים בפועל: 85 אלף

■ ‎‎מספר דקות ממוצע לגולש: 14 דקות

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא גלובס טק?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות