שאמה-הכהן: חשמל סוציאלי לעוד כ-120 אלף נזקקים

היו"ר שאמה-הכהן : מדובר בהטבה של כ-100 שקלים לפני מע"מ בחודש

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, קיימה היום דיון מחדש בתיקון חוק משק החשמל, על מנת לדון באפשרות להרחבת הזכאות לחשמל מוזל. היו"ר שאמה-הכהן אמר כי לפי הנתונים שהוגשו לוועדה ההטבה של החשמל הסוציאלי לא מנוצלת במלואה וניתן לתת את ההטבה לעוד כ-120 אלף נזקקים.

"בימים בהם מחיר החשמל מתייקר והופך בלתי נסבל חובתנו למצות כל אפשרות לעזור לחלשים בחברה", אמר היו"ר. "אספקת חשמל מוזל לקשישים, ילדים נכים ומשפחות חד הוריות נזקקות היא התקרבות לצדק חברתי אמיתי".

הנושא עלה בשבוע שעבר, בדיון שקיימה הוועדה בנושא רישיונות חברת החשמל אז הודיע היו"ר שאמה-הכהן כי לא יקדם את נושא הסדרת הרישיונות לפני שיתקבלו נתונים לגבי הרחבת החשמל הסוציאלי.

במהלך הדיון הקודם החליטה הוועדה לאפשר הארכת רישיונות חברת החשמל עד סוף 2013, אולם היו"ר שאמה-הכהן הבהיר כי לא יעלה את הצעת החוק לאישור המליאה עד שלא יקבל נתונים לגבי הרחבת הזכאים לחשמל סוציאלי. זאת לנוכח העובדה כי בדיון אחר שקיימה הוועדה התברר כי מתוך 250 מיליון שקל שמוקצים לטובת ההסדר מנוצלים רק 100 מיליון שקל.

היו"ר שאמה-הכהן הבהיר כי מדובר בהטבה של כ-100 שקל לפני מע"מ בחודש. הוועדה אישרה את הצעתו להוסיף לרשימת הזכאים להטבה גם נכים בשיעור של 105% ו-175% המקבלים שירותים מיוחדים ילדים שמצבם מוגדר כנכות קשה קשישים סיעודיים במצב קשה, משפחות חד הוריות עם 3 ילדים ויותר המקבלות הבטחת הכנסה ומשפחות עם 4 ילדים ויותר המקבלות הבטחת הכנסה.

ח"כ כרמל שאמה הכהן, יו"ר ועדת הכלכלה: "בימים בהם מחיר החשמל מתייקר והופך בלתי נסבל, חובתנו למצות כל אפשרות לעזור לחלשים בחברה הישראלית. אספקת חשמל מוזל לקשישים, ילדים נכים, משפחות חד הוריות נזקקות וחיילים בודדים, היא התקרבות לצדק חברתי אמיתי".