שמחון: שתי חברות גדולות יפתחו מפעלים בחצור הגלילית

לדברי שר התמ"ת, משרדו מנסה לייצר את התנאים שיאפשרו את פתיחת המפעלים החדשים בעיר, לאחר שעלתה לכותרות במהלך החודשים האחרונים בעקבות המשבר במפעל פרי-הגליל

שתי חברות גדולות בתחום המזון והאלקטרוניקה בוחנות הקמת מפעלים בחצור הגלילית, כך אמר היום (ג') שר התמ"ת, שלום שמחון במסגרת ועידת הגליל, שמקיים המשרד לפיתוח הנגב והגליל. לדברי שמחון, משרדו מנסה לייצר את התנאים שיאפשרו את פתיחת המפעלים החדשים בעיר, לאחר שעלתה לכותרות במהלך החודשים האחרונים בעקבות המשבר במפעל פרי-הגליל. בדברים שנשא בוועידה, אמר שמחון כי אחת החברות שעשויות לפעול בחצור הגלילית היא חברה רב-לאומית שעוסקת בתחום האלקטרוניקה והיא כבר פועלת במקום אחר בצפון הארץ.

לדברי שמחון מלבד המאמצים שעושה משרדו למען הקמת עוגני תעסוקה חדשים בחצור הגלילית, נעשים מאמצים לעודד חברה מתחום התכנה להקים מפעל בבית ג'אן, ובו היא תספק עבודה לכ-150 עובדים. מנתונים שמסר עולה כי במהלך 2011 אושרו לאזור הצפון מענקים בהיקף כולל של 1.25 מיליארד שקל, שהם שווי ערך ל-4000 מקומות תעסוקה.

משרד התמ"ת עתיד לפרסם בשבועות הקרובים את התנאים לקבלת מענקים ממרכז ההשקעות לחברות תעשייתיות שאינן מייצאות- אך יבצעו השקעות ויטמיעו חדשנות טכנולוגית. מדובר במסלול שנועד לסייע למפעל פרי הגליל, שבעליו זכי שלום ואושיק אפרים הודיעו על כוונתם לסגור אותו, כי המדינה לא קיימה התחייבות מן העבר- להעמיד להם מענק של מיליוני שקלים בנימוק שאינם עומדים בתנאי החוק לעידוד השקעות הון.