בניין המריבה: ניצחון לקב' הרכישה ברוטשילד 30

בית המשפט קיבל את טענות קבוצת הרכישה כי בניית הפרוייקט טרם הסתיימה ולכן טרם הגיע המועד למשלוח חשבון סופי מבחינתה של אלקטרה ■ ההחלטה: תחולט ערבות הקבלן המבצע

ניצחון לחברי קבוצת הרכישה ברוטשילד 30 בת"א במאבקם מול חברת הביצוע של הפרויקט אלקטרה בנייה. שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, חגי ברנר, דחה את שתי הבקשות שהגישה אלקטרה וקיבל את כל טענות חברי קבוצת הרכישה, אשר יוצגו ע"י עוה"ד מרדכי בייץ, בעז פייל ושחר כהן ממשרד יגאל ארנון ושות'. מדובר בשתי בקשות שהגישה אלקטרה בניה כנגד קבוצת הרכישה המקימה את מגדל הדירות בשד' רוטשילד 30 בתל אביב.

בבקשה הראשונה אותה דחה בית המשפט ביקשה אלקטרה צווי עיקול זמניים וצווי עשה כנגד הקבוצה, בגין טענות כספיות העומדות לה, לטענתה. בבקשה השנייה שגם אותה כאמור דחה בית המשפט, ביקשה אלקטרה למנוע מקבוצת הרכישה לחלט ערבות בנקאית שהעמידה לטובתם.

בית המשפט קיבל את טענות קבוצת הרכישה שנתמכה בחוות דעת מטעם המפקח בפרוייקט ובחוות דעת מומחה - כי בניית הפרוייקט טרם הסתיימה ולכן טרם הגיע המועד למשלוח חשבון סופי מבחינתה של אלקטרה. בין היתר קבע בית המשפט כי אלקטרה לא הצליחה להוכיח כי עומדת לה עילת תביעה ראויה וכי לא עלה בידה להציג כל נימוק של ממש למניעת חילוט הערבות הבנקאית שעומדת על כ-8 מיליון שקלים.

עו"ד בעז פייל אמר בעקבות פסיקת בית המשפט כי "בהחלטתו קיבל בית המשפט את רוב טענות קבוצת הרכישה וזה מוכיח את עמדתה שהקבלן מאחר כבר בלמעלה מ-20 חודשים במסירת הדירות ומעלה תירוצים שלא מחזיקים מים. ציינו בפני בית המשפט שהאיחור במסירת הדירות גרם זנק כספי רב לחברי הקבוצה ורק אובדן דמי השכירות מסתכם בכ-20 מיליון שקל. אנו נמצאים בשלבים מתקדמים של הגשת תביעה נוספת כנגד אלקטרה".

כזכור, חברי קבוצת הרכישה חתמו על הסכם ביצוע מול החברה ב-2008 בהיקף כספי של כ-69 מיליון שקל, על פיו התחייבה החברה להשלים את הבנייה ולמסור את הדירות לחברי קבוצת הרכישה בתוך 27 חודשים. על פי ההסכם הדירות היו צריכות להימסר לכל המאוחר בספטמבר 2010 וטרם נמסרו ובעקבות כך דרשו חברי הקבוצה לחלט את הערבות.

מדובר בקבוצת רכישה אשר רכשה את הקרקע בשדרות רוטשילד 30 לפני מספר שנים מחברת ש.י.י. נכסים בבעלות יאיר ושלמה עיני ויורם אבנר. הפרויקט כולל 75 דירות מגורים במבנה בן 27 קומות וחניון תת קרקעי.

חברת אלקטרה בנייה סירבה להגיב.