אחרי ת"א: גם הרצליה רוצה תחבורה ציבורית בשבת

"יש לאפשר לאוכלוסיות המוחלשות להגיע לחוף הים תוך שמירה על איכות החיים", נכתב בהצעת התנועה "הרצליה שלנו" ■ העירייה: אם השר כץ לא יאשר ההצעה נפנה לבג"ץ

זמן לא רב לאחר שעיריית תל אביב אישרה במועצת העיר את ההצעה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת - הגיע תורה של השכנה מצפון. נציגי עיריית הרצליה הודיעו כי ייפנו לשר התחבורה ישראל כץ בבקשה לאשר הפעלת תחבורה ציבורית בעיר.

כמו בתל אביב, בהרצליה הסבירו כי בני נוער ובמגורים שלא יכולים להרשות לעצם לקנות מכונית נאלצים להסתמך על מוניות וכן ציינו גם כי יש לבצע את המהלך מסיבות סביבתיות. בשלב הראשון מדובר בקו תחבורה אחד שיעבור בצירים מרכזיים בעיר בסופי השבוע.

ההצעה להפעיל תחבורה ציבורית בשבתות ובחגים התקבלה אמש ברוב של 12 חברי מועצה לעומת חמישה חברים בלבד שהתנגדו לה. לפי תכנית העירייה, קו התחבורה הציבורית יעבור במרכז העיר, בקניון "שבעת הכוכבים" ובחוף הים.

בהצעת התנועה "הרצליה שלנו", שבראשה עומדת ראש העיר יעל גרמן, נכתב כי "הצעתנו באה לקיים, במידת האפשר, את עקרון שוויון הזכויות החברתי ולאפשר לאוכלוסיות המוחלשות להגיע לחוף הים ולמרכז הנופש שלנו, תוך שמירה על איכות החיים, הפחתת זיהום האוויר ופתרון מצוקת החניה בחוף הים ובאזור הנופש, ועם זאת לא לפגוע בצביון השבת החשובה לעם היהודי".

נוכח הקשיים לקבל אישור כזה ממשרד התחבורה, נערכים בעירייה לאפשרות שההצעה לא תאושר והודיעו כי במקרה כזה, יפנו לבג"ץ.