הקונגרס: "חוק באפט" צפוי לגייס 47 מיליארד דולר בעשור

על פי הצעת החוק, אותה מקדם אובמה לקראת הבחירות בארה"ב בסתיו הקרוב, אמריקנים עם הכנסה של יותר ממיליון דולר ישלמו מס של 30%

הצעת חוק מס המיליונרים בארה"ב, המכונה "חוק באפט" על שמו של המשקיע האגדי וורן באפט שתומך ביוזמה של הנשיא אובמה, צפוי לגייס כ-47 מיליארד דולר בעשור, כך על פי דוח של הקונגרס.

על פי הצעת החוק, אמריקנים עם הכנסה של יותר ממיליון דולר ישלמו מס של 30%. את הצעת החוק מנסה אובמה להעביר במסגרת התוכנית הרחבה שלו לאישוש כלכלת ארה"ב ויצירת משרות נוספות, בהיקף 450 מיליון דולר, לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו בסתיו הקרוב בארה"ב.

באפט הוא לא איל ההון היחיד התומך ביוזמה. קבוצה המכנה עצמה "מיליונרים פטריוטים למען עוצמה פיסקאלית", אשר מונה כ-200 חברים, תומכת בהצעת החוק ואף טוענת כי יש צורך בשיעור מס גבוה אף יותר. בין החברים בקבוצה נמצאים כ-15 עובדים בהווה ובעבר ב"גוגל" לרבות פרנק ג'רניגן, לשעבר מהנדס תוכנה בכיר בחברה; השחקנית אידי פאלקו (כרמלה סופראנו מה"סופראנוס"); הכלכלן והמרצה לכלכלה פרופסור נוריאל רוביני; גארט גרונר, מייסד ask.com; ליאו הינדרי, לשעבר מנכ"ל חטיבת הפס הרחב ב-AT&T; ובן כהן, אחד משני המייסדים של רשת חנויות הגלידה בן וג'רי.