אדם פולצ'ק, מנכ"ל משותף בשלמור-אבנון-עמיחי, התפטר

(עדכון) - היום אחה"צ, לאחר שפורסמה הידיעה ב"גלובס", אספה הנהלת המשרד את העובדים והודיעה על פרישתו של פולצ'ק ■ שלומי אבנון: "פולצ'ק לא עוזב"

הקלפים במשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי נטרפים מחדש: ל"גלובס" נודע כי אדם פולצ'ק, המשמש כמנכ"ל משותף במשרד, התפטר מתפקידו.

היום (ה') אחר-הצהריים, לאחר שפורסמה הידיעה ב"גלובס", אספה הנהלת המשרד את העובדים והודיעה על פרישתו של פולצ'ק.

מדובר במכה לא פשוטה למשרד, שכן למרות גילו הצעיר (30) פולצ'ק הוא המנהל הוותיק יותר בקאדר המנהלים הפועל כיום במשרד, והוא מחובר לחלק ניכר מהלקוחות. פולצ'ק לא יעזוב את המשרד מיידית, אלא לאחר תקופה מסוימת שבמהלכה יוסדר סופית אופן ניהול המשרד.

תגובת אדם פולצ'ק לא נתקבלה עד לפרסום הידיעה.

שלומי אבנון, יו"ר משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, מסר בתגובה: "אדם פולצ'ק אינו עוזב את המשרד. אני מכחיש את השמועות שהופצו בעניין. לאחרונה השלמנו את תהליך המיזוג ובניית ההנהלה שתוביל את המשרד קדימה, עם הצטרפותו של בני ברונסקי כמנהל הקריאייטיב הראשי. אני בטוח שההנהלה שגיבשנו תצעיד את המשרד קדימה".

פולצ'ק נחשב לבן טיפוחיו של רמי שלמור. הוא הצטרף למשרד לפני כ-10 שנים וטיפס במעלה ההיררכיה הניהולית, מתפקיד של תקציבאי עד למנכ"ל משותף.

ביולי שעבר, כשניצני המשבר בשלמור-אבנון-עמיחי רק החלו להיראות כלפי חוץ, ועם השלמת מכירת 15% מהמניות שהיו בידי השותפים הישראלים במשרד לסוכנות y&r העולמית, נערך במשרד רה-ארגון מתוך מטרה ליצור שדרה ניהולית חדשה, שאמורה הייתה לקבל את המושכות מדור המייסדים שלומי אבנון, רמי שלמור וגדעון עמיחי.

כוורת של מנהלים צעירים

במסגרת המהלך מונו לתפקיד מנכ"לים משותפים אדם פולצ'ק, צור גולן וגיא גלברד. הפורמט הניהולי של פולצ'ק, גולן וגלברד אמור היה להיות תמונת מראה לפורמט של שלמור, אבנון ועמיחי: פולצ'ק אחראי על ניהול לקוחות, גולן על הקריאייטיב, וגלברט על כל נושא הכספים.

אבל המהלך לא הוכיח את עצמו בשטח. הלקוחות התקשו להבין את הפורמט שנבחר ואשר הותיר את ניהול תקציביהם בידי 3 צעירים כמעט אנונימיים מחוץ למשרד. חלק הסתפקו בשאלות קשות לאנשי המשרד, ואחרים העבירו תקציבים למשרדים אחרים.

את המשבר העצימה עזיבתו של גדעון עמיחי, שכמעט ללא הודעה מוקדמת ללקוחות פרש לחלוטין מהמשרד. עזיבתו של עמיחי רק העצימה בתעשייה את הקושי לעכל את פורמט השלישייה, וגם לקוחות שישבו על הגדר באותה תקופה, כמו ביטוח ישיר וסטימצקי, העבירו תקציביהם למשרדי פרסום אחרים.

נראה כי לסוכנות הבינלאומית לקח זמן לעכל את חומרת המשבר אליו נקלע המשרד, אך בסופו של דבר התגייסו שם לביצוע שינוי נוסף: אדם אבנון, בנו של שלומי אבנון ומי שנחשב בעבר לאחד הכוחות המבטיחים של המשרד, שניהל את הקמת סוכנות וונדרמן (שיווק ישיר) של הקבוצה, הוחזר כדי לנהל את שלמור בפורמט של מנכ"ל משותף לצד פולצ'ק.

צור גולן פרש, ומאוחר יותר הופקדו מושכות הקריאייטיב בידי איש הקריאייטיב הוותיק בני ברונסקי. במקביל נעשה ניסיון לייצר כוורת של אנשי ניהול צעירים, אך נראה כי כל המהלכים נעשו מאוחר מדי.

היקפי פרסום
 היקפי פרסום