מאבק ועד עובדי הרכבת: הפקחים לא יבדקו כרטיסי הנסיעה

בוועד העובדים מחריפים את המאבק שלהם בנוגע להפרטת מערך התחזוקה של הרכבת ■ מוקדם יותר השבוע קיימו מספר עובדים ברכבת הפגנה מול משרדי הממשלה ■ במטה המאבק בהפרטת הרכבת מתכוונים לנצל את המהלך

ועד עובדי הרכבת הודיע אתמול (שבת) כי הוא מחריף את המאבק שלו נגד כוונת הנהלת הרכבת ומשרד התחבורה להעביר את תחזוקת הקרונות ליצרנית הקרונות "בומברדייה". במסגרת החרפת הצעדים, החל מהבוקר (א') הפקחים ברכבות לא יבדקו את הכרטיסים של הנוסעים במהלך הנסיעה.

כאמור, הצעד הזה הינו חלק משרשרת פעולות שנוקטים בוועד עובדי הרכבת נגד החלטת הנהלת הרכבת להעביר את תחזוקת הקרונות לידי חברת "בומברדייה". מוקדם יותר השבוע הפגינו ועד עובדי הרכבת בראשות יושבת ראש הוועד גילה אדרעי מול משרדי הממשלה.

במקביל, כעשרה פעילים חברתיים הנמנים עם מטה המאבק למניעת ההפרטה ברכבת ישראל, בהם צעירי מרצ, צעירי מפלגת העבודה ופעילים המזוהים עם המחאה החברתית, התפרצו אל תוך משרדי הנהלת הרכבת בזמן שדירקטוריון החברה התכנס שם בכדי לאשר את השינויים הארגוניים בחברה לרבות הוצאה למיקור חוץ של אחזקת הקרונות החדשים.

מוקדם יותר החודש, וכחלק מצעדי המחאה שלהם הודיע הוועד על הפסקת עבודות הפיתוח ברכבת ובכך בוטלו מספר עבודות פיתוח שהיו אמורים להתקיים בחודש הנוכחי כמו פרויקט הכפלת המסילה מהקריות עד נהריה. בנוסף, החליט הוועד על הפסקת פעולות רכבות המטען, שגורמות להפסד של 3 מיליון שקל ביום. בינתיים רכבות הנוסעים ממשיכות לעבוד כרגיל.

במטה המאבק בהפרטת הרכבת אומרים שהם מתכוונים לנצל את הצעד החדש של ועד העובדים על מנת לקנות כרטיסי מעבר בעלות מזערית אבל להשתמש בהם על מנת לנסוע לכל תחנה ברחבי הארץ.

"בכל תחנה ניתן לרכוש בקופה או במכונות האוטומטית כרטיס מעבר בעלות ממוצעת של חמישה שקל" אמרו במטה המאבק. "זה מידע שחיוני שכל מי שמגיע לרכבת צריך לדעת. בדרך זו אפשר לנסוע ברכבת מכל תחנה אל כל תחנה בעלות מצחיקה".

רכז המטה רמי הוד הוסיף: "הרכבת שייכת לכולנו. זו תשתית ציבורית שהושקע בה עשרות מיליארדי שקלים מהמיסים שאנחנו משלמים ואזרחי ישראל הם בעליה האמיתיים ולא קומץ מקורבים וטייקונים כפי שמתכננים שר התחבורה ישראל כץ ויו"ר רכבת ישראל אורי יוגב".

צריך לציין שלמרות הצהרת מטה המאבק לגבי התוכנית שלהם, קניית כרטיס מעבר לא יאפשר נסיעה לכל תחנה בארץ שכן על מנת לצאת מהתחנה, הנוסע יצטרך להחתים את הכרטיס, ואם היעד שרשום על הכרטיס לא תואם את היעד האמיתי, לא תתאפשר יציאה מהתחנה והנוסע עלול לשלם קנס בגין כך.