"צפו למפולת או תיקון חד ותגדרו את השקעותיכם עם ה-VIX"

תומאס קייל, מייסד ומנכל חברת Stock Traders Daily טוען כי מדדי המניות בפסגה ולכן כדאי לשקול אמצעי גידור כמו למשל השקעה במוצרים העוקבים אחר מדד ה-VIX ("מדד הפחד")

"כשמדדי המניות בוול סטריט נמצאים בשיא, הגיע הזמן לשקול אמצעי לגידור ההשקעות כמו למשל רכישת תעודות סל העוקבות אחר מדד ה-VIX (מדד הפחד)", טוען תומאס קייל, מייסד ומנכל חברת Stock Traders Daily.

קייל טוען כי אומנם תעודות הסל העוקבים אחר מדד ה-VIX אינן מתואמות במידה מושלמת עם השוק ולכן אינן מתאימות כאמצעי גידור להשקעה לטווח קצר, אך בהחלט מתאימים כאמצעי הגנה לטווח הארוך ולכן כדאי לשקול את רכישתן.

לטווח הקצר קייל ממליץ על חוזה עתידי שהשיק בנק ההשקעות ברקליס קפיטל ונקרא: S&P 500 VIX Short-Term Futures (סימול: VIXX). או כהגנה לטווח הבינוני קייל ממליץ על חוזה עתידי דומה - סימול: VXZ. "למוצרים אלו קורלציה טובה יותר לשוק, כך שהם יכולים לשמש כאמצעי הגנה לטווח הקצר למקרה שהשווקים יחלו בגל ירידות או תיקון חד".

כאמור, לאחר שהשוורים נשאו את המדדים המרכזיים בוול סטריט לשיאים שלא נראו במשך ה-5 שנים האחרונות, האנליסטים חלוקים בדעתם לגבי המשך העליות. מצד אחד, האנליסטים של גולדמן זאקס צופים כי גל העליות יימשך, לפחות עד סוף 2012 ולכן כדאי להעמיק את ההשקעה במניות שצפויים לדעתם לרשום עליות של עשרות אחוזים. מנגד, כלכלני סיטי צופים כי בקרוב המגמה תשתנה ויתחיל גל ירידות, בעיקר בשל משבר החוב האירופי שהולך ומחמיר וההאטה בכלכלות המדינות המתפתחות.

קייל משתייך לאנליסטים השמרנים יותר וטוען כי בתקופה זו שבה המדדים נמצאים בשיא, עדיף דווקא לצמצם את החשיפה למניות ובמקביל להשקיע באמצעי גידור כדי להגן על ההשקעות, הן מפני מפולת אפשרית בשווקים שתחל בקרוב או בשל תיקון חד שיימשך רק בטווח הקצר ולאחריו ימשיכו המניות לרשום עליות.

מדד ה-VIX המכונה גם מדד הפחד, משום שהוא למעשה משקף את פחד המשקיעים, נמצא כעת בשפל של 5 שנים ברמה של 14.8 נקודות ולכן קייל מציין כי זהו אחד הכלים המועדפים עליו לגידור השקעות. אולם, קייל מוסיף כי כלי זה אינו מתאים לכל אחד ובייחוד למי שמחפש תוצאות מיידיות, שכן המוצרים העוקבים אחר המדד מתחילים להראות תוצאות רק כאשר קיים פחש אמיתי בשווקים ורק לאחר שהמדדים יהיו במהלכו של גל ירידות ולא בתחילתו."מילת המפתח בהשקעה ב-VIX היא סבלנות".