אנליסט: "נייקי תזנק בעוד 16% לקראת האולימפיאדה"

סאם פוסר מחברת Sterne Agee מעניק לחברה המלצת "קנייה" ומחיר יעד המשקף פרמיה של 16% על המחיר שבו היא נסחרת בשוק ■ ב-5 האולימפיאדות האחרונות מניית החברה זינקה בממוצע ב-25% במהלך החודשים שקדמו למשחקים ובמהלכם

לאחר שחברת נייקי הציגה את הדוחות הכספיים שלה לפני מספר ימים, מהם עולה כי חל גידול הן ברווחיה והן בהכנסותיה של החברה ברבעון השלישי, כעת יוצאים אנליסטים רבים וביניהם סאם פוסר מחברת Sterne Agee מעניק לחברה המלצת "קנייה" ומחיר יעד המשקף פרמיה של 16% על המחיר שבו היא נסחרת בשוק.

כאמור, לפני כיומיים פרסמה נייקי את דוחותיה הכספיים לרבעון הפיסקאלי השלישי כאשר החברה היכתה את התחזיות גם בשורת הרווח וגם בשורת ההכנסות. רווחיה של נייקי הסתכמו ב- 560 מיליון דולר, או 1.20 דולר למניה, לעומת 523 מיליון דולר, או 1.08 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. ציפיות השוק היו לרווחים של 1.17 דולר למניה. הכנסות החברה עלו ב-15% ל-5.8 מיליארד דולר, כאשר ההכנסות בצפון אמריקה, השוק הגדול ביותר שלה, עלו ב-17%.

"בהתחשב בעובדה שחל גידול של 18% בהזמנות העתידיות של החברה, אנו סבורים כי נייקי היא אחת מחברות הספורט המובילות בשוק", אומר פוסר ומעניק לה מחיר יעד של 125 דולר - פרמיה של 16.8% על המחיר שבו היא נסחרת בשוק.

אולם, אנליסטים רבים מודאגים מהצניחה ברווח הגולמי של החברה שלפי הדוחות האחרונים ירד ב-2% , זאת בנוסף לצניחה כללית של 43% ברווח הגולמי בשנתיים האחרונות.

פוסר מאמין כי האוליפיאדה האמורה להיערך בלונדון בקיץ הקרוב אמורה להזניק את מכירות החברה, בעיקר בסין ובאירופה, שם דווקא חלה צניחה במכירות מוצרי החברה ובכך למעשה יתרמו גם לעלייה ברווח הגולמי של החברה. "האולימפיאדה היא אירוע מכונן עבור החברה וכבר ברבעון האחרון ראינו עלייה של 10% במכירות של החברה באירופה".

ההיסטוריה של 5 המשחקים האולימפיים האחרונים מוכיחה כי נייקי זינקה בממוצע ב-25% במהלך החודשים שלפני האולימיאדה ובמהלכה, זאת לפי נתונים שמספק בנק ההשקעות ברקליס קפיטל. "באולימפיאדות האחרונות החברה השיקה טכנולוגיות חדשות ויצאה בקמפיינים פרסומיים יצירתיים שהעלו את המכירות שלה".