הזמנות המוצרים בני קיימא בארה"ב עלו פחות מהצפוי

היקף ההזמנות עלה ב-2.2% לעומת צפי לעלייה של 2.8% ■ בעוד שהיקף ההזמנות בניכוי הזמנות בתחום התחבורה עלה מעלה לצפי ■ ירידה חלה גם בהיקף אישורי המשכנתאות

נתוני הזמנות המוצרים בני קיימא לחודש פברואר התפרסמו היום (ד') והם הציגו תוצואת פחות טובות מהמצופה, לאחר שרשמו עלייה של 2.2% לעומת ציפיות לעלייה של 2.8%. בחודש ינואר הנתונים רשמו ירידה של 3.7%.

לעומת זאת נתוני ההזמנות בני קיימא בניכוי הזמנות בתחום התחבורה רשמו עלייה מעל לתחזיות, כשרשמו עלייה של 1.6% לעומת התחזיות שדיברו על עלייה של 1% בלבד. בחודש שעבר המדד רשם ירידה של 3%.

"הזמנות עסקיים ימשיכו להוות מנוע צמיחה עיקרי עבור הכלכלה האמריקנית, אומנם לא באותה עוצמה של השנה שעברה, אבל עדיין מנוע חיובי", אמר סאל גוטירי, כלכלן בכיר ב-BMO Capital Markets. "נראה ששוק הרכב מתאושש, מכיוון שאנחנו רואים עליה חדה בהיקף ההזמנות".

ההזמנות בתחום שאינם ביטחוניים, ובניכוי הזמנות מטוסים, רשמו עליה של 1.2% לעומת תחזיות של אנליסטים לעלייה של 2%. מדובר על נתון חשוב שהמשקיעים מתייחסים אליו כיוון שהוא נותן אינדקציה לגבי תחומי השקעה עתידיים.

בתחום הרכב, נרשם עלייה של 1.6% בהיקף ההזמנות בחודש פברואר, ועלייה של 3.9% הזמנת מוצרים בתחום התחבורה שכוללים עלייה של 6% בהזמנות מטוסים אזרחיים.

מוקדם יותר התפרסם נתוני אישור המשכנתאות ומהם עולה שחלה ירידה בהיקף האישורים שניתנו למשכנתאות לשבוע שהסתיים ב-24.3, היקף האישורים ירד ב-2.7% לעומת ירידה של 7.4% בשבוע שקדם לו. בהמשך היום יתפרס היקף רזרבות הנפט של ארצות הברית לשבוע שמסתיים ב-24.3