גולדמן זאקס: "מחיר הזהב יזנק ב-16% בחודשים הקרובים"

האנליסטים במחלקת הסחורות של גולדמן זאקס ממליצים למשקיעים לשלב בתיק ההשקעות שלהם את הזהב כאמצעי גידור לסכנות האינלפלציה הגוברות ■ "גם הבנקים המרכזיים החלו להגביר את רכישות הזהב שלהם כדי להתגונן מסכנת האינפלציה"

"מחיר הזהב הוא אחד האינדקטורים החשובים היכולים להעיד על אמון המשקיעים ולהערכתנו יזנקו בעוד כ-16% עד סוף השנה", כך טוענים אנליסטים בגולדמן זאקס. בגולדמן תולים את הצניחה במחירי הזהב בשנה האחרונה גם בשל מדיניות הריבית האפסית של הפדרל ריזרב.

האנליסטים במחלקת הסחורות של גולדמן זאקס סוברים כי מחיר הזהב צפוי לזנק בשלושה חודשים הקרובים בעוד כ-7% לרמה של 1,785 דולר לאונקיה, בשישה חודשים הקרובים בעוד כ-10% ובשנה הקרובה הם צופים כי מחיר הזהב יאמיר לרמה של 1,950 דולר לאונקייה, קרי עלייה של כ-17% לעומת המחיר שבו הוא נסחר כיום.

"ברמת המחיר הנוכחית המסחר בזהב הוא דיי מסוכן ותונדתי ואנו ממליצים לשלב אותו בתיק ההשקעות לטווח הארוך", אומרים האנליסטים שטוענים גם כי מדיניות הריבית האפסית של ה'פד' היא המניע המרכזי לצניחה המרכזית במחיר הזהב בשנה האחרונה.

האנליסטים מודים כי התחזית שלהם לגבי הזהב עומדת בתירה לתחזית השורית שבה הם יצאו לפני מספר ימים ובה הם טענו כי שוקי המניות ימשיכו לזנק, לאור ההתאוששות הכלכלית המתמדת של ארה"ב. כידוע, כאשר הסנטימנט בשווקים הוא חיובי אז המשקיעים מוכרים זהב ועוברים לקנות מניות וכאשר הסנטימנט הוא שלילי אז המשקיעים מוצאים בזהב מקלט בטוח.

אולם, האנליסטים טוענים כי אסור להיות שאננים לנוכח סיכוני האינפלציה העולמיים שהתגברו בשנה החולפת לנוכח הדפסות הכסף המאסיביות של הבנקים המרכזיים, באירופה ובארה"ב שהזרימו למערכת הפיננסית מיליארדי דולרים, ולכן ממליצים למשקיעים להתגונן מפני הסכנות הללו באמצעות שילוב של הזהב בתיק ההשקעות.

עדות לסכנות האינלפלציוניות ניתן למצוא בעובדה שהבנקים המרכזיים החלו להגדיל את רכישות הזהב שלהם בחודשים האחרונים כדי להתגונן בפני ההשלכות של הצעדים שהם עצמם יצרו. "על ידי החזקת זהב, הבנקים המרכזיים מגדרים את עצמם בפני ההשלכות של הדפסת כסף מאסיבית (סכנות האינפלציה) וכאשר מחירי הזהב יעלו, הם יהיו המרוויחים הגדולים מכך", אומר מתיו לין, מייסד חברת הפיננסים Strategy Economics .