חדשות טובות לאפריקה ישראל: מדרוג מעלה את דירוג האג"ח

חברת דירוג האשראי העלתה את הדירוג לאג"ח כ"ו של אפריקה בדרגה אחת והצמידה תחזית דירוג "חיובית"

חברת הדירוג מדרוג מעלה היום (ה') את דירוג האג"ח של אפריקה ישראל (סדרה כ"ו) בדרגה אחת ל-Baa1, עם אופק דירוג "חיובי" אשר מעיד על כך שתיתכן העלאה נוספת בעתיד. ההודעה מגיעה יום אחד בלבד לאחר פרסום הדוחות הכספיים הטובים של אפריקה לשנת 2011.

הסיבות להעלאת הדירוג הן, בין היתר, השיפור בנזילות בחברה בעיקר בשל מימוש נכסים בארה"ב, הקטנת המינוף באמצעות תוכנית רכישה עצמית של אג"ח, שיפור במצבן הפיננסי של החברות הבנות וכן הפשרת פרויקטים.

"קביעת אופק דירוג חיובי משקפת את המשך השיפור הצפוי בפעילות החברה, הכולל גידול בהכנסות הצפויות משכר דירה בחברות הבנות, ככל שהחברה תמשיך להשכיר שטחים בנכסים המניבים ובנכסים המניבים בהקמה", כותבים האנליסטים. "בהקשר זה מידרוג תבחן את התקדמות פעילות חברת אפי פיתוח (64%) ברוסיה, לרבות הנזילות, ההשכרות בנכסים וכלל הפרמטרים התפעוליים באפי מול ביחס לתוכנית העבודה שהוצגה למידרוג; צפי להמשך הקיטון בחוב סולו תוך שמירה 3 על נזילות טובה ביחס ללוח הסילוקין; שיפור בשיעורי הרווחיות וצפי לשיפור ביחסי הכיסוי; נגישות למקורות מימון מגוונים בחברות הבנות באופן אשר מעיד על יכולתן למחזר את ההלוואות המשמעותיות".

במידרוג מעריכים כי לאחר מימוש הנכסים בתקופה האחרונה, אפריקה תצליח לשרת את החוב שלה בעיקר בהתבססות על משיכת דיבידנדים מאפי פיתוח, המרכזת את פעילות הקבוצה ברוסיה והמחזיקה בנכס הגדול והעיקרי של הקבוצה - קניון אפימול. הקניון מושכר כעת בתפוסה של 79% אך במידרוג מעריכים שתפוסה זו תשתפר בשל פתיחת חניון ( 2,700 חניות), אכלוס מגדלי המשרדים הסובבים את הקניון, פתיחת תחנת רכבת תחתית נוספת בקניון וקמפיין שיווקי נרחב".