הוסרו המכשולים בעסקת רכישת בריטיש ישראל ע"י מליסרון

בפשרה עם הממונה על ההגבלים, מליסרון תמכור את קניון רננים, קניון סביונים, קניון הראל קניון הדר וקניון הצפון - ולא תיאלץ למכור את למכור את הגרנד קניון בחיפה

הוסרו המכשולים בעסקת רכישת בריטיש ישראל על-ידי מליסרון: חברת מליסרון הגיעה להסכם פשרה עם הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, לפיו תמכור את קניון רננים ברעננה; קניון סביונים ביהוד; קניון הראל במבשרת; קניון הדר בירושלים וקניון הצפון בנהריה, ולא תיאלץ למכור את למכור את הגרנד קניון בחיפה, כפי שדרשה ממנה רונית קן, הממונה הקודמת.

כזכור, חברת מליסרון הציבורית וחברת עופר השקעות הפרטית, שתיהן בשליטת משפחת עופר, הודיעו ב-2010 על רכישת השליטה בחברת הנדל"ן בריטיש ישראל מידי ליאו נואי (55.8%) ופויו זבלדוביץ' (15.7%), לפי שווי של 2.4 מיליארד שקל לבריטיש.

רשות ההגבלים העסקיים אישרה את המיזוג, אך בתנאי שמליסרון ובריטיש ימכרו מספר קניונים שבבעלותם, לפי אחת ממספר חלופות שקבעה הרשות. בין הקניונים שמליסרון נדרשה למכור היה גם הגרנד קניון בחיפה.

לפני כ-10 חודשים הגישה מליסרון ערר על תנאי המיזוג לבית הדין להגבלים עסקיים, אך אתמול (ד'), טרם הושלם הדיון בערר, הגיעו הצדדים לפשרה לפיה לא תצטרך מליסרון למכור את הגרנד קניון בחיפה, ותחת זאת תמכור 3 קניונים אחרים קטנים יותר - קניון הדר בירושלים, קניון הראל במבשרת וקניון הצפון בנהריה. הפשרה הוגשה לאישורו של בית הדין להגבלים עסקיים.

במסגרת הסכם הפשרה עודכנו המועדים למכירת הקניונים הנמכרים: מכירת קניון רננים וקניון סביונים תיעשה לא יאוחר מ-9 חודשים מהיום שבו הושלם מיזוגן של החברה ובריטיש (27 במארס 2012). מכירתם של קניון הראל וקניון הצפון תיעשה לא יאוחר מ-1 באפריל 2013; ומכירתו של קניון הדר תיעשה עד 31 בדצמבר 2013.

לשם יישום הסכם הפשרה, תמסור מליסרון ייפויי-כוח בלתי חוזרים לידי הממונה, המייפים את כוחו של נאמן למכור את הקניונים העומדים למכירה, במקרה שלא יימכרו על-ידי החברה במועדים שנקבעו לכך.

עורכי הדין ניבה ברג-לבנת ואמיר ונג, ממשרד רון גזית, רוטנברג ושות' ועו"ד מתן מרידור ממשרד אגמון ושות' ייצגו את מליסרון בהסדר הפשרה.