סגירת העסקה של Hallo 015 בסלולר - ביום ראשון

משרד התקשורת רוצה לוודא שהעסקה נסגרת בטרם יפעל לאכוף ההסכם עם פלאפון

סגירת העסקה בין חברת היל"ת, הבעלים של הלו 015, לבין נגב תקשורת (שבבעלות יחיאל בן-שושן), המפעיל הסלולרי הוירטואלי, אמורה להתבצע ביום ראשון הקרוב. היל"ת אמורה להעביר את התשלום עבור הפעילות הסלולרית ונגב תעביר את אחזקותיה לידיה. במידה והעסקה תיסגר ביום ראשון, תיכנס היל"ת לנעליה של נגב ואז תצטרך לבוא בדברים עם חברת פלאפון על מנת להסדיר את נושא השימוש ברשת שלה, לאחר שפלאפון דרשה להגדיל את הערבות של בעלי המניות לטובת העבודה המשותפת.

כל עוד העסקה לא תושלם בין נגב להיל"ת, לאחרונה לא יכולות להיות טענות כלפי פלאפון, ולכן יש כאן סימני שאלה מדוע מיהרה להכריז על תחילת הפעילות הסלולרית שלה עוד בטרם הושלמה העסקה עם נגב ועוד בטרם הושלמו כל הפרטים מול פלאפון. כל עוד העסקה לא נסגרת גם משרד התקשורת לא יוכל להתערב לטובת היל"ת, והמשמעות היא שפעילותה הסלולרית נקלעת לבעיה.

נכון לעכשיו היל"ת משדרת מסר חיובי לגבי כוונותיה לעמוד בתנאי העסקה עם נגב תקשורת וכאמור הכל תלוי בסגירה. לגבי הערבויות המוגדלות של פלאפון, הרי שבהתחלה החברה דרשה ערבויות של 10 מיליון שקלים ואח"כ נסוגה ל-5 מיליון שקל, שגם הם ערבויות גבוהות ממה שדרשה מנגב.

פלאפון דאגה להבטיח מראש שכל הסכם להעברת הבעלות מנגב יקבל את אישורה קודם, ובעקבות מידע שאספה ושהגיע אליה, היא רוצה להבטיח שהיל"ת תעמוד במחוייבויות שלה כלפיה.

השאלה שנשארת פתוחה כרגע היא מדוע החברה רצה למסיבת העיתונאים להכריז הכרזות כאשר היא יודעת שיש בעיות עם פלאפון ושהעסקה אם בן-שושן עדיין לא נסגרה. ייתכן ורצונה למשוך תשומת לב ולהסיט את הציפיות של הציבור מכניסתן של מירס וגולן טלקום לשוק, לטובתה, היא שהכריעה בעד ההכרזה המוקדמת, אך בכל מקרה הסיכון שלקחה הוא עצום.