גרמניה: האבטלה ירדה לשפל של כל הזמנים - 6.7%

(עדכון)- בחודש מארס ירד מספר הבלתי מועסקים ב-18 אלף איש, ובכך ירד מספר הבלתי מועסקים במדינה לרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת המדידות ■ נתוני המאקרו בגוש האירו שפורסמו היום היו מאכזבים

האבטלה בגרמניה ממשיכה לרדת וכפי שזה נראה כרגע זה ממש לא מרשים את השווקים. האבטלה בגרמניה ירדה לרמה הנמוכה ביותר מאז התחילו המדידות הרשמיות ב-1998. על פי נתונים שפרסמה הסוכנות הפדרלית לעבודה בגרמניה עולה, שמספר הבלתי מועסקים בגרמניה ירד מעל לתחזיות והוריד את אחוז האבטלה לשפל של כל הזמנים.

על פי הסוכנות, בחודש מארס ירד היקף הבלתי מועסקים ב-18 אלף איש, בעוד שהתחזיות דיברו על ירידה של כ-10 אלף, והאבטלה בגרמניה ירדה בחודש מארס ל-6.7%, הרמה הנמוכה ביותר מזה החלו מדידות רשמיות ומסודרות בשנת 1998.

בהמשך היום, התפרסמו נתוני מאקרו נוספים מגוש האירו. הסנטמנט העסקי של גוש האירו ירד לחודש מארס ירד באופן מפתיע לרמה של (0.30-) נקודות לעומת צפי לעלייה קלה לרמה של (0.16-) נקודות מהרמה שנרשמה בחודש פברואר (0.18-) נקודות. גם מדד אמון הצרכנים לחודש מארס התפרסם היום, והוא רשם ירידה קלה לרמה של (0.19-) נקודות כשהצפי היה שישאר ללא שינוי לעומת החודש שקדם לו על רמה של (19-) נקודות.

בהמשך התפרסם גם מדד האמון הכלכלי של גוש האירו, גם הוא לחודש מארס, והוא נותר ללא שינוי לעומת צפי לעלייה מתונה מרמה של 94.4 נקודות בחודש פברואר לרמה של 94.5 נקודות. מדד אמון התעשייה, רשם ירידה חדה לרמה של (7.2-) נקודות, לעומת התחזיות שצפו שהמדד ישאר ללא שינוי החודש על רמה של (5.8-) נקודות, בעוד מדד אמון מגזר נותני השירותים רשם עלייה חדה מהצפוי לרמה של (0.3-) נקודות לעומת צפי לעליה קלה מרמה של (0.9-) נקודות לרמה של (0.8-) נקודות.