מתחמי רשות השידור החדשים: ויכוח על גודל המזנון והחניה

תוכנית מתוקנת שירכיב צוות משותף של רשות השידור והאוצר תוגש עד ערב פסח ■ מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, מתנגד להקמת מתחם של הרשות בלוד

משרד האוצר והנהלת רשות השידור חלוקים ביניהם ביחס לגודל הקריות החדשות של הרשות באזור המרכז ובירושלים. עם זאת, ברשות השידור מקווים שעד לערב פסח תגובש סופית הפרוגרמה של שני מרכזיה החדשים של רשות השידור.

ל"גלובס" נודע כי ברשות השידור מבקשים כי קריית רשות השידור בבירה תעמוד על 30 אלף מ"ר, ואילו אנשי האוצר רוצים לתחום אותה ל-22 אלף מ"ר. המתחם החדש ייבנה באזור שערי צדק, לאחר שהרשות תמכור את יתר הנדל"ן שלה בעיר.

באוצר לא מתווכחים עם הרשות על צרכיה המקצועיים ועל גודל האולפנים, אך מבקשים להקטין את השטחים שביקשה הרשות לטובת המזנון, החניה והמשרדים.

בירושלים ובאזור המרכז, השטח שייבנה הוא נגזרת של הסכום שיתקבל ממכירת הנדל"ן הנוכחי. ברשות מקווים לגרוף מהמכירות בירושלים 270 מיליון שקל, ואילו הערכת האוצר עומדת על 220 מיליון שקל.

מיקומו הסופי של המתחם באזור גוש דן, שאמור להחליף את אזור הקריה בתל-אביב, טרם נקבע. התקציב שעל-פיו הוא ייבנה עומד על 40 מיליון שקל.

הנושא נידון בפגישה של צוות הנדל"ן בראשות מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, יחד עם צוות החשב הכללי בראשות גבי שוחט, מנהל הדיור הממשלתי.

ברשות הגיעו עם פרוגרמה מוכנה שהכין איש חברת "תוכן", ברוך בורוכוב. סוכם על הקמת צוות משותף שיגיש פרוגרמה מתוקנת עד ערב החג.

בתוך כך נודע כי בן-מנחם מתנגד להקמת מתחם רשות השידור בלוד. זאת בגלל הצורך בנגישות עיתונאית למרכז תל-אבעב. כרגע מסתמן כי האופציה להעברת המתחם מתל-אביב היא לעיר בת-ים.

ממשרד האוצר נמסר, כי "צוות בדיקה שנקבע על-ידי הדיור הממשלתי טרם סיים את עבודתו בנושא. הנ"ל נמצא בדיונים עם רשות השידור".