הפרס הגדול אי-פעם: 3 זוכים ב-640 מיליון דולר בלוטו בארה"ב

(עדכון) - הסיכוי לזכייה עמד על 1 ל-176 מיליון ■ היקף מכירת הכרטיסים להגרלה עמד על 1.5 מיליארד דולר

מה הייתם עושים עם 640 מיליון דולר? בארצות-הברית התקיימה לפנות בוקר הגרלת הלוטו עם הפרס הגדול ביותר שחולק אי-פעם, ועל-פי התוצאות הסופיות, יש 3 זוכים בפרס הבלתי נתפס הזה. ההגרלה נערכה באטלנטה, בירת מדינת ג'ורג'יה, ולקחו בה חלק תושבים מ-42 מדינות בארצות-הברית, כמו גם בוושינגטון הבירה.

על-פי התוצאות הראשוניות היה נראה שיש רק זוכה אחד בפרס הגדול, אולם כעת מתברר כי הפרס יתחלק בין 3 זוכים במדינות מרילנד, קנזס ואילנוי.

אם היה זוכה אחד ויחיד בפרס הגדול, היו עומדות בפניו שתי אפשרויות. אפשרות אחת - לקחת את הסכום כולו במכה אחת, ואז הוא הוא יפחת בכ-160 מיליון דולר בנוסף על 25% מס, כך שהזכייה תסתכם ב-347 מיליון דולר נטו. אפשרות אחרת היא לקבל את הפרס בתשלומים, אז הזוכה יקבל את כל 640 מיליון הדולר, פחות 25% מס.

בגלל שהפרס כל-כך גדול, אפשר היה לקנות את כל צירופי המספרים האפשריים, כך שבכל זאת יישאר כסף ליהנות מהרווחים. הסיכוי לזכייה עמד על 1 ל-176 מיליון. בהתחשב בעובדה שכל כרטיס עולה רק דולר אחד, קניית כל הצירופים האפשריים הייתה עולה לקונה "רק" 176 מיליון דולר. כך שאפילו אם הזוכה ייבחר באופציה הראשונה, הוא ייצא עם רווח של 171 מיליון דולר.

בעלים של בית-קפה במדינת אריזונה דיווח כי הוא מכר לאיש בודד כרטיסים להגרלה בשווי 2,600 דולר, בעוד שחייל לשעבר בצבא האמריקני הכפיל את השתתפותו השבועית בהגרלה ל-55 דולר.

"אני מרגיש כמו טיפש לזרוק את הכסף הזה", אמר החייל, שלאחר קניית הכרטיסים החליט לתרום שניים מהם לצדקה, "אבל בכל פעולה שאתה נוקט בחיים זה צ'אנס, ולפעמים יש הזדמנויות כאלה".

הפרס בהתחלה עמד על 500 מיליון דולר, אבל לאחר שמספר המשתתפים גדל הפרס עלה ל-540 מיליון דולר, ולבסוף הפרס עלה שוב ל-640 מיליון דולר, לאחר שהשווי הכללי של הכרטיסים שהשתתפו בהגרלה עמד על 1.5 מיליארד דולר.

אם במקרה קניתם כרטיס להגרלה במחוז בולטימור, הנה המספרים ש"עלו בגורל": 2,4,23,38,46 והמספר החזק הוא 23.