רבעון חזק לקרנות הנאמנות: גייסו כ-4.1 מיליארד שקל

הקרנות המסורתיות ממשיכות את רצף הגיוסים מתחילת השנה ורושמות גיוס של כ-920 מיליון שקל בסיכום חודשי לאחר גיוס של כ-120 מיליון שקל בשבוע החולף

נראה כי המומנטום החיובי בתעשיית קרנות הנאמנות צובר תאוצה. מנתונים שמפרסם היום בית ההשקעות מיטב עולה כי הקרנות המסורתיות ממשיכות את רצף הגיוסים מתחילת השנה ורושמות גיוס של כ-920 מיליון שקל בסיכום חודש מארס, לאחר גיוס של כ-120 מיליון שקל בשבוע החולף.

במהלך חודש מארס חל מפנה בהעדפה של המשקיעים לאפיק אג"ח מדינה, כאשר בחצי השני של החודש גדל רעבונם לתשואה, מה שהתבטא בגידול ניכר בגיוסים לקרנות אג"ח קונצרני, ומנגד בירידה חדה בגיוסים לקרנות אג"ח מדינה.

קרנות אג"ח קונצרני עברו להוביל את הגיוסים כאשר רשמו גיוס של כ-290 מיליון שקל בשבוע החולף וכ-720 מיליון שקל בסיכום חודשי, עלייה של כ-75% בקצב הגיוסים לעומת פברואר. קרנות אג"ח מדינה גייסו כ-100 מיליון שקל בשבוע החולף, ובסיכום החודשי 550 מיליון שקל - ירידה של כ-40% בקצב הגיוסים ביחס לחודש פברואר.

עוד נמסר ממיטב כי באפיק המנייתי חודש מארב הסתכם בגיוס של כ-45 מיליון שקל, כאשר עדיין המשקיעים ממשיכים בהסטת הכספים לחו"ל. קרנות המתמחות במניות חו"ל גייסו כ-186 מיליון שקל - הגיוס הגבוה ביותר מאז פברואר 2011.

האפיק השקלי התאפיין בפדיונות כבדים בחודש מארס, כ-1.1 מיליארד שקל נפדו מהקרנות השקליות והכספיות, כאשר כ-300 מיליון שקל נפדו בשבוע החולף.

הרבעון הראשון של 2012 הסתכם בגיוסים נאים של כ-4.1 מיליארד שקל בקרנות המסורתיות, רבעון חיובי ראשון לאחר 3 רבעונים שליליים רצופים ב-2011. זאת ועוד, מאז סוף 2010 זהו רצף הגיוסים הראשון הכולל בתוכו 3 חודשים רצופים של גיוסים חיוביים בקרנות המסורתיות.