בדרך לארץ: ניסן "ליף" - מכונית חשמלית עם סוללה קבועה

חברת קרסו קיבלה אישור רשמי לשיווק המכונית, שעולה בארה"ב כ-35 אלף דולר ■ השיווק יחל במחצית השנייה של השנה

חברת קרסו, יבואנית ניסן, קיבלה אישור רשמי מחברת ניסן לשווק בישראל את המכונית החשמלית "LEAF". בדו"ח השנתי של החברה שפורסם בסוף השבוע נמסר כי "החברה פועלת בימים אלה להתארגן לקראת שיווקו בתקופה הקרובה".

הליף מצוידת בסוללה קבועה ולא מתחלפת כמו במכוניות של "בטר פלייס" ומסוגלת להשיג טווח נסיעה רצוף של כ-160 קילומטר עם טעינה אחת.

ניסן משווקת את המכונית עם פיתרון לטעינה ביתית או טעינה מהירה ועל פי הערכות המכונית הישראלית תותאם לפעול גם עם רשת ההטענה הפרטית, שפורשת כיום "בטר פלייס" בישראל. מחירה של המכונית טרם נקבע.

מחירה של המכונית בארצות הברית עומד כיום על כ-35 אלף דולר כולל מתאם להטענה מהירה של הסוללה. בישראל, שבה מוטל על רכב חשמלי מס קניה של כ-10%, עשוי מחירה של המכונית להגיע לכ-160-170 אלף שקל.

על פי הערכות השיווק בארץ יתחיל לאחר תחילת הייצור של המכונית באירופה, שמתוכננת לרבעון האחרון השנה, וזאת כדי לחסוך את המכס על כלי רכב מיפן. במקביל פועלת קרסו כדי להסדיר את סוגיית שווי השימוש למכונית ולבסס אותו על מחיר המכונית ללא הסוללה, בדומה לשווי השימוש החודשי על הרכב החשמלי של "בטר פלייס".

יצוין כי לקבוצת קרסו כבר יש בארץ תשתית לטיפול בכלי רכב חשמליים, שהוקמה עבור מכונית הפלואנס החשמלי, ולאחרונה אף הקימה בארץ סדנה לטיפול ותחזוקה של סוללות לרכב חשמלי.