טבריה: רוצים לבנות או לשפץ בית-מלון? קבלו 28% מענק

כך החליטה הבוקר הממשלה בדיון בתוכנית פיתוח התיירות בעיר שאותה יזם ראש הממשלה בנימין נתניהו

העיר טבריה תהיה העיר השנייה בישראל, אחרי ירושלים, שבה יקבלו יזמים מענקי השקעה לבניית בתי מלון חדשים או לשיפוץ והרחבה של קיימים בשיעור של 28%.

כך החליטה הבוקר הממשלה בדיון בתוכנית פיתוח התיירות בעיר שאותה יזם ראש הממשלה בנימין נתניהו. חוק עידוד השקעות הון מאפשר למדינה לתת מענקי השקעה לצורך הקמה של בתי מלון חדשים או לשיפוץ והרחבה של מלונות קיימים בגובה של 20% מההשקעה המוכרת.

גובה ההשקעה המוכרת נגזר מסוג המלון ומרמתו בהתאם לכללי מרכז ההשקעות. בחודש מאי האחרון החליטה הממשלה ביוזמתו של נתניהו להגדיל את היקף המענקים הקבועים בחוק לטובת הקמה והרחבה של בתי מלון בירושלים כך ששיעור המענק בירושלים יהיה 28% בעוד שבמקומות אחרים בארץ הוא יישאר 20%.

לאור המאפיינים התיירותיים הייחודיים של טבריה, והיותה מרכז תיירות ייחודי לנצרות וליהדות, ולקראת ציון 2000 שנה להקמת טבריה, אשר הוקמה בשנת 18 לספירה, החליטה הממשלה על תוכנית רחבה לפיתוח טבריה בהשקעה כוללת של 150 מיליון שקלים.

תוכנית ההשקעות הנרחבת נדונה בשבוע שעבר בוועדת שרים מיוחדת לענייני טבריה שבראשה ראש הממשלה נתניהו ושביקרה בעיר ביום שלישי האחרון. בין השאר כוללת תוכנית ההרחבה פיתוח של חוף ים ציבורי חדש על שפת הכינרת והקמת טיילת ציבורית רחבה בהשקעה כוללת של 15 מיליון שקלים. בנוסף תשקיע הממשלה בשיפוץ מרינת הסירות של טבריה. טבריה נהנית כיום מתיירים, ובעיקר צליינים והיא מדורגת במקום הרביעי ביעדי התיירות הפופולאריים ביותר. מאחר וכפר נחום הסמוך לטבריה הוא אחד מהיעדים המקודשים לנצרות, החליטה היום הממשלה לפתח את ציר התחבורה המחבר את טבריה עם כפר נחום.