כך הפכה Draw Something לאפליקציה הלוהטת בתבל

עפ"י נתוני חברת המחקר Appdata, ב-Draw Something משחקים מדי יום 14.3 מיליון משתמשים פעילים ■ המשחק מוביל בכ-80 מדינות עם יותר מ-37 מיליון הורדות ומניב הכנסות של 250 אלף דולר ביום

22 במארס היה תאריך ההשקה הייעודי של המשחק החדש בסדרת אנגרי בירדס. יצרנית המשחק Rovio הגיעה עד לתחנת החלל הבינלאומית כדי לייצר כמה שיותר באזז סביב המשחק Angry Birds Space, אך נראה שבאותו יום תעשיית הגיימינג דיברה בעיקר על משחק אחר - Draw Something ועל העסקה שנסגרה יום קודם, במסגרתה רכשה חברת זינגה את מפתחת המשחק OMGPOP ב-210 מיליון דולר.

המשחק Draw Something, הגרסה הסלולרית של משחק החברה הקלאסי "תו קו", שבו צריך לצייר מילה או ביטוי מסוים והמשתתף הנוסף צריך לזהות מה עומד מאחורי הציור, הפך להצלחה גדולה.

על-פי נתוני חברת המחקר Appdata, ב-Draw Something משחקים מדי יום 14.3 מיליון משתמשים פעילים. מדובר בהישג אדיר אם ניקח בחשבון את העובדה ש-Draw Something הושק לפני כחודשיים והוא כבר מוביל בכ-80 מדינות לאחר שרשם יותר מ-37 מיליון הורדות ומניב הכנסות של 250 אלף דולר ביום.

לאפליקציית Draw Something לאייפון לחצו כאן, ולאנדרואיד כאן.

זינגה שילמה 200 מיליון דולר

זו הסיבה שהביאה את זינגה, שעד כה רכשה בעיקר סטארט-אפים קטנים, להוציא כל כך הרבה כסף על חברה שעד לא מזמן הייתה די אלמונית. מבחינת זינגה, מדובר בעסקה מוצלחת במיוחד - נתוני Appdata מראים גידול של 25% במספר השחקנים היומיים לאחר שביצעה את עסקת הרכישה של OMGPOP. העורך הראשי של "ביזנס אינסיידר", הנרי בלודג'ט, אמנם ציין שהפופולריות סביב המשחק עלולה להתרסק במהרה אך העובדה שהוא רק בתחילת דרכו מבשרת שיש לו פוטנציאל.

העסקה, אגב, גם הצילה את OMGPOP ואת המייסד הצעיר שלה, צ'ארלס פורמן (32), מפשיטת רגל לאחר שלפי הדיווחים שבוע לפני הרכישה היו בחשבון הבנק של פורמן רק 1,700 דולר. עכשיו, הוא כבר מולטי מיליונר. בינתיים נראה שלא רק פורמן וחבריו ב-OMGPOP נהנים מההצלחה: כפי שמדווחת סוכנות הידיעות "בלומברג", בחודש האחרון נרשמה עלייה משמעותית במכירות עטי המגע (Stylus), שחזרו לאופנה בזכות משחק הציורים של Draw Something, לצד השקת מכשירים כמו סמסונג גלקסי Note, שמגיע עם מסך גדול ועט מובנה.

וחזרה לציפורים הזועמות: לא רק הבדל של יום הפריד בין העסקה סביב Draw Something להשקת המשחק החדש של אנגרי בירדס. שתי היצרניות חוו תהליך דומה: שתיהן פיתחו במשך שנים משחקי מחשב (OMGPOP יצרה עד היום 35 משחקים), אך דווקא להיט אחד הזניק אותן אל התודעה הציבורית והפך אותן ללהיט של ממש. רוביו הפינית הצליחה לנצל זאת כדי להפוך את אנגרי בירדס לאחד המותגים המוכרים ביותר היום.

מנגד, OMGPOP עשתה את המהלך ההגיוני ביותר מבחינתה - אקזיט מהיר. בתעשייה כבר אמרו שהוא היה מהיר מדי. מנכ"ל חברת האנטליטקס למובייל Flurry, סיימון קאלף, ציין ביום שלמחרת העסקה כי החברה השאירה על השולחן 800 מיליון דולר, מה שמקנה לחברה שווי של מיליארד דולר.

צייר לי הצלחה
 צייר לי הצלחה