מדד מנהלי הרכש בסין קפץ לשיא של 11 חודשים

מדד מנהלי הרכש לחודש מארס קפץ לרמה של 53.1 נקודות במארס, לעומת קריאה של 51 נקודות בפברואר ■ כלכלנים רבים מטילים ספק בנתון וטוענים כי זהו נתון עונתי שתמיד עולה בחודש מארס בממוצע של 3% וכי למעשה חלה האטה בפעילות הייצור

ממשלת סין פרסמה היום (ב') את מדד מנהלי הרכש הרישמי לחודש מארס, שזינק לישא של 11 חודשים כאשר הצביע על קריאה של 53.1 נקודות, זאת לעומת קריאה של 51 נקודות בפברואר. קרי, הנתונים מעידים על כך שחלה התרחבות בפעילות הייצור של המפעלים הסינים בחודשים האחרונים וסין אינה תגלוש להאטה חמורה.

יחד עם זאת, מספר כלכלנים סבורים כי קיימת עדיין חולשה מסוימת בכלכלה הסינית, עניין שיעודד את קובעי המדיניות המוניטארית להוריד את שיעורי הריביות, זאת למרות שקיימים סימנים המעידים על תחילתה של אינפלציה.

גם זיהאווי צ'אנג, הכלכלן הראשי בבנק ההשקעות נומורה, המסקר את כלכלת סין, טוען כי הנתון האחרון של מדד מנהלי הרכש בסין הוא לא בהכרח טוב. "חשוב לזכור כי בחודש מארס מדד מנהלי הרכש בסין תמיד מזנק ב-3% לעומת חודש פברואר, זאת משום שזהו גורם עונתי המשפיע על המדד. מעבר לכך, הממוצע לחודשא מארס הוא קיראה של 56 נקודות כך שהקריאה האחרונה היא מתחת לממוצע".

גם מדד HSBC הבוחן את פעילות הייצור של המפעלים הקטנים והבינוניים בסין בחודש מארס תומך בדעתו של צ'אנג, משום שהצביע על כך שחלה האטה בפעילות הייצור של המפעלים הסינים. מדד מנהלי הרכש של HSBC הצביע על קריאה חלשה של 48.3 נקודות בחודש מארס, לעומת קריאה של 49.6 נקודות בחודש פברואר.