טבע משיקה גרסה גנרית לתרופות עם מכירות של 600 מ' ד'

מדובר על שתי תרופות לטיפול בלחץ דם גבוה ■ היקף המכירות הכללי שלהן עומד על כ-600 מיליון דולר ■ החברה גם קיבלה בלעדיות לשיווק התרופות ל-180 יום

ענקית הגנריקה הישראלית, טבע , הודיעה הבוקר (ב') על השקת שתי תרופות חדשות לטיפול בלחץ דם גבוה. התרופות החדשות, ה-Irbesartan וה-Irbesartan-Hydrochlorothiazide, הינן הגירסה הגנרית לתרופות ה-Avapro וה-Avalide, בהתאמה, של חברת Sanofi Aventis.

על נתוני ה-IMS, היקף המכירות של תרופת ה-Avapro עמד בשנה האחרונה על 464 מיליון דולר, ואילו היקף המכירות של ה-Avalide עמדו על 124 מיליון דולר. חברת טבע הודיעה גם על קבלת בלעדיות ל-180 יום לשיווק הגרסאות הגנריות בשוק האמריקאי.

בשבוע האחרון הודיעה החברה על השקת מספר תרופות חדשות, כשהבולטת בינהן הינה תרופת ה-Quetiapine, שהינה הגרסה הגנרית של תרופת הסרוקל לטיפול בסכיזופרניה ושהיקף המכירות שלה בשוק האמריקאי בלבד עומד על 4.6 מיליארד דולר בשנה.

בנוסף, הודיעה החברה בסוף השבוע על השקת גרסה גנרית של תרופה המשווקת על ידי ספלון, חברת בת של טבע - Provigil. מוצר זה ימשיך להיות מיוצר באותו המפעל תחת אותו רישיון לפיו הוא מיוצר כעת והפצת המוצר כבר החלה. לפי נתוני ה-IMS למוצר המקורי היו מכירות שנתיות של כ-1.1 מיליארד בארצות הברית.