האבטלה בגוש האירו -10.8% - הרמה הגבוה ביותר מאז 98

מדדי מנהלי הרכש באירופה ממשיכים להצביע על התכווצות בהיקף הייצור בכל מדינות אירופה ■ מדד מנהלי הרכש בצרפת ירד בחודש מארס בצורה מפתיעה

נתוני מאקרו מעורבים פורסמו היום (ב') בגוש האירו. מדדי מנהלי הרכש באיטליה וגרמניה בתחום הייצור לחודש מארס רשם עלייה גבוהה יותר מהתחזיות, בעוד שהמדד בצרפת רשם ירידה מפתיעה לאחר צפי שיוותר ללא שינוי, ואילו המדד של גוש האירו נותר ללא שינוי בהתאם לתחזיות.

נתחיל עם גרמניה, שם מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור לחודש מארס רשם עלייה לרמה של 48.4 נקודות כשהצפי היה שהמדד יישאר ללא שינוי לעומת חודש פברואר, אז המדד נקבע על 48.1 נקודות. למרות העלייה, הנתון עדיין מצביע על התכווצות בהיקף פעילות הייצור בכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו, שכן קריאה של מתחת ל-50 נקודות מצביעה על התכווצות בהיקף הפעילות ואילו קריאה מעל ל-50 נקודות מצביעה על צמיחה.

גם באיטליה המדד לחודש מארס רשם עלייה מפתיעה לרמה של 47.9 נקודות, בעוד שהצפי היה לירידה לרמה של 47.6 נקודות מהרמה הקודמת של 47.8 נקודות שנרשמה בחודש פברואר.

בצרפת לעומת זאת, המדד הפתיע לרעה כשרשם ירידה חדה כשהצפי היה שהוא יוותר ללא שינוי. המדד של חודש מארס ירד לרמה של 46.7 נקודות בעוד שהצפי היה ליציבות ברמה של 47.6 נקודות.

המדד של גוש האירו לחודש מארס נותר ללא שינוי על רמה של 47.7 נקודות, בהתאם לתחזיות. שיעור האבטלה בגוש האירו עלה בחודש פברואר לרמה של 10.8%, בהתאם לתחזיות, מרמה קודמת שנרשמה בחודש ינואר שעמדה על 10.7%, ובכך הגיעה לרמה הגבוהה ביותר מאז שנת 1998.

על פי נתונים שפרסמה ה-Eurostat, לשכת הסטטיסטיקה הרשמית של האיחוד האירופי, מספר הבלתי מועסקים באיחוד האירופי עומדת על 24 מיליון איש, מתוכם כ-17 מיליון איש בגוש האירו בלבד. המדינה בעלת אחוז האבטלה הנמוך ביותר הינה אוסטריה עם 4.2% אבטלה, בעוד שספרד נמצאת בראש הטבלה עם 23.6% אבטלה.