ביבי נתניהו וכיפת הדמגוגיה

מאמינים שאם נשלם מס שפוי, נצטרך לצאת מהבית עם מטריות נגד טילים?

הנה התירוץ החדש של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לעושק המסים, לתחיבה חוזרת ונשנית של ידיים מגושמות מדי לכיסי האזרחים שהתרוקנו מזמן. עכשיו הוא מגייס את כיפת ברזל למערכה כדי להצדיק את העושק, טוען ש"צריך מסים בשביל לקנות עוד כיפות ברזל".

אתמול, הוא עשה בדיוק את מה שעשו לפני שבועות מספר גורמים עלומי שם במשרד הביטחון, עת התריעו כביכול מפני הסכנה של הקפאת התוכנית להצטיידות בכיפת ברזל, במסגרת הריב הנצחי שלהם עם אנשי אגף התקציבים באוצר על תקציב הביטחון. כמו אותם גורמים עלומים, ראש הממשלה ממשיך לעשות שימוש דמגוגי במערכת שמצילה את חיי אזרחיו המאוימים, שכבר מזמן לא גרים רק בדרום הארץ.

בתחילת השבוע שעבר חיל האוויר פרש את הסוללה החדשה והרביעית במספר של כיפת ברזל ליד עיר גדולה בגוש דן, ולא בכדי: כמו שהאקדח שמופיע במערכה הראשונה - יורה במערכה האחרונה, כך גם הסוללה הזו. בישראל דווקא לא צריך לחכות למערכה האחרונה. ראש הממשלה יודע שזה עשוי לקרות הרבה יותר מהר ממה שנדמה לאותו אחד שמערבב בדקות אלה ממש את הסוכר בכוס הקפוצ'ינו בבית קפה אופנתי בתל אביב.

אז מה מנסה ראש הממשלה לומר לנו? אם לא תהיה העלאה במסים, אם עם ישראל ישלם למדינה מסים שפויים והוגנים יותר, המוניו יידרשו לצאת מעתה מן הבית חמושים במטריית ברזל, כי פשוט לא יהיה כיצד ליירט את הרקטות מעזה?

מימון אמריקני

כשיותר מ-200 אלף כנים של רקטות מכוונים לעבר העורף בישראל, כך לפחות לפי אגף המודיעין של צה"ל, ברור שצה"ל צריך עוד כיפות ברזל. צריך לפחות 15 סוללות יירוט. לחיל האוויר יש בינתיים רק ארבע.

עד 2013 יהיו לו שש בלבד. כולן כבר הוזמנו מחברת רפאל, לכולן נמצא מימון. ארבע מהן בכסף אמריקני: בשנה שעברה, אישר הממשל בארה"ב כ-205 מיליון דולר מכספי משלם המסים האמריקני, כדי לאפשר הצטיידות ראשונית במערכת ההגנה.

בקרוב, הממשל האמריקני ישחרר לישראל עוד כמה מאות מיליוני דולרים כדי להזמין עוד סוללות, עוד מיירטים ועוד מכ"מים - שיפוצצו את הגראדים שיורים על העורף הישראלי ארגוני הטרור מעזה. הייתכן שראש הממשלה שכח שאך לפני שבוע דובר הפנטגון הצהיר בהודעה מיוחדת, חגיגית למדי, ששר ההגנה, לאון פנטה, יבקש בקרוב מהקונגרס להעביר את הכסף לישראל כי העימות האחרון בדרום הוכיח שכיפת ברזל חיונית?

כבר חודשים מערכת הביטחון מתבכיינת שאין לה כסף, שבמסגרת התקציב הנוכחי צה"ל לא יוכל לשמור על הממדים העכשוויים שלו, שהיצמדות למסגרת הקיימת תעלה לו ביכולות, ולנו זה יעלה בדם ובדמעות: על חלק מהאמצעים - מפחידים אותנו בקריה בתל אביב - צה"ל יצטרך לוותר, על חלק מהאיומים מערכת הביטחון תצטרך לקבל החלטה מודעת ולקבוע שהיא פשוט לא מתכוננת לקראתם.

וכן, במזה"ת קורים דברים שמחייבים את מערכת הביטחון להיערכות חדשה וחריגה בהיקפה שמחייבת הרבה כסף, גם הרבה מעבר למה שיתפנה אם יקצצו בשכרם של אנשי הקבע, ימכרו את המכוניות שלהם וידרשו מהם לנסוע לקריה בטרמפים:

בניית גדר הגבול במצרים והתוכנית להקמת גבול בערבה, עולות הון; צריך לרכוש פצצות רבות עוצמה; צריך לתדלק מטוסים; צריך לאמן מגיני סייבר, שישמרו על מסדי מידע קריטיים בישראל מפני כל מיני האקרים שמשרתים את הארורים שבאויבי ישראל; צריך את טובי הבנים שיהפכו ללוחמי סייבר - שידעו לתקוף את המנוולים בחזרה; צריך נשק מתקדם, חמקני, יקר, איכותי, שעולה הון; צריך להשקיע בטילי חץ שיירטו את השיהאב, העשורה והסג'יל של איראן, את הסקאד של סוריה ואת הזילזל של חיזבאללה.

יש לראש הממשלה מה לעשות בכספי המסים שהוא מתעקש להעלות לאזרחיו, אבל למה להפיל את הכול על כיפת ברזל, למה פשוט לא לבוא ולהגיד את האמת: שקשה כאן, מסובך כאן, שממילא כולנו מומחים שיודעים להעריך ולשער מה תיכף יקרה כאן - אבל שזה עולה כסף.