פישר: "אני לא תומך גדול של טקטיקת 'חומת האש' באירופה"

נגיד בנק ישראל בראיון לבלומברג: "הבעיה עם חומת האש היא שלא מטפלים בבעיות האמיתיות והן יכולות לצוץ במקום אחר. מה שהרבה יותר חשוב כרגע זה לטפל בבעיות האמיתיות של מערכת הבנקאות"

"אני לא תומך גדול בתיאוריית 'חומת האש' בגוש האירו". כך אומר היום סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, בראיון לבלומברג. חומת האש אמורה לחצוץ בין המדינות הבעייתיות, כמו יוון ופורטוגל, ולהציל את המדינות החשובות והגדולות יותר כמו איטליה וספרד.

"הבעיה עם חומת האש היא שלא מטפלים בבעיות האמיתיות והן יכולות לצוץ במקום אחר. מה שהרבה יותר חשוב כרגע זה לטפל בבעיות האמיתיות של מערכת הבנקאות. להגיע לצמיחה ברת קיימא זה מאוד קשה באירופה", אמר פישר.

בנוגע לסין אמר פישר כי "התמ"ג של המשק הסיני הגיע ל-5-6 טריליון דולר כך שכל ירידה של 1% בקצב בצמיחה שם היא משמעותית לכלכלה העולמית, אבל בכל פעם שהם עמדו בפני אתגרים לצמיחה הם הגיבו מהר וידעו כיצד להשיב את הכלכלה לקצב צמיחה גבוה".

"יש תרחישים המגלמים 'נחיתה קשה' בסין לקצב צמיחה של כ-6% אולם הסיכוי לכך הוא נמוך. בטווח הארוך קצב הצמיחה הסיני ייחלש כי אי אפשר לצמוח בקצב הזה לנצח, אולם אנחנו כנראה עוד רחוקים ממצב זה", אמר פישר.