"שוק המניות אינו תואם את הכלכלה הריאלית, צפו לתיקון"

ריצ'ארד קוקסון, אסטרטג ראשי בסיטי, טוען כי המצב בשווקים דומה לזה שהיה בתחילת 2011 ■ "שוקי המניות יציגו תיקון חד בקרוב כאשר המשקיעים יתעשתו ויבינו שהכלכלה הריאלית עדיין במשבר וכי הצרות עדיין לא תמו"

לאחר שהמדדים המרכזיים בוול סטריט סגרו את הרבעון הטוב ביותר מזה כ-14 שנה, ותיאבון המשקיעים לסיכון גדל מיום ליום, ריצ'ארד קוקסון, אסטרטג ראשי בסיטי , טוען כי מצבה של הכלכלה הריאלית דומה לזה שהיה בתחילת 2011, אז השווקים באירופה עמדו בפני קריסה כלכלית שלוותה בירידות שערים במדדי המניות.

קוקסון טוען שכאשר בוחנים את המאזנים של הבנקים המרכזיים ואת מצבה הריאלי של הכלכלה הגלובלית, מגיעים למסקנה שהמצב הוא לא כלכך טוב כפי שנדמה ומדדי המניות "משקרים" וצועדים בכיוון ההפוך מזה שצועדת הכלכלה הריאלית. "האבנורמל הפך לנורמל".

בנוסף, להערכתו של קוקוסון השווקים מולכים שולל אחר הנתונים הכלכליים החיוביים של ארה"ב וכי ההתאוששות הכלכלית היא איטית מדי כך שמוקדם עדיין לשמוח ולהגדיל את החשיפה למניות.

"ההתאוששות בכלכלת ארה"ב היא האנמית ביותר מאז המשבר של 1930, שיעור האבטלה עדיין גבוה והצמיחה מוגבלת", מסביר קוקסון.

קוקסון פסימי גם לגבי אירופה וטוען כי משבר החוב עדיין לא נגמר ומאיים לפרק את גוש האירו. להערכתו, התסריט שהתרחש בשווקים ב-2011 יחזור על עצמו גם השנה ו
"אף אחד לא מבטיח שהפעם אחת מהמדינות הבעייתיות לא תפשוט רגל".

"להערכתי, שוקי המניות יציגו תיקון חד בקרוב כאשר המשקיעים יתעשתו ויבינו שהכלכלה הריאלית עדיין במשבר וכי הצרות עדיין לא תמו".