"תשקיעו באמריקה הלטינית - תשואה שנתית של 18.6%"

האנליסט מיכאל מולינסקי טוען כי התשואה השנתית הממוצעת של המדדים המרכזיים במדינות אמריקה הלטינית עמדה על 18.68% ב-10 שנים האחרונות, לעומת תשואה שנתית ממוצעת של 2.85% ב-S&P 500

מיכאל מולינסקי, מייסד חברת הפיננסים Investing Across Borders עורך סקירה מקיפה על אמריקה הלטינית וקורא למשקיעים להשקיע במדינות אמריקה הלטינית, תוך שהוא ממפה את המדינות האטרקטיביות באזור זה בעלות הסיכונים הנמוכים יותר.

הנתון הראשון שמולינסקי מצביע עליו לגבי כדאיות ההשקעה במדינות אמריקה הלטינית הוא שיעור התשואה שהציגו המדדים המרכזיים במדינות אלו לעומת מדד הבנצ'מרק האמריקני, ה-S&P 500 ב-10 השנים האחרונות. התשואה השנתית הממוצעת של המדדים המרכזיים במדינות אמריקה הלטינית עמדה על 18.68%, לעומת תשואה שנתית ממוצעת של 2.85% ב-S&P 500.

השאלה הבאה שמולינסקי מתייחס אליה היא באילו מדינות באמריקה הלטינית הכי כדאי להשקיע, כאשר הוא מציין כי האסטרטגיה העדיפה צריכה להיות "בחירת מניות באמצעות פינצטה" ולע על פי שיקולים גיאוגרפים. כלומר, מולינסקי ממליץ לבחור מניות על שיקולים כלכליים גרידא עם פוטנציאל טוב לעליות ולא על שיקולים גיאוגרפים. "כמובן שיש להתייחס גם לסיכונים הפוליטיים והכלכליים של מדינות אמריקה הלטינית", הוא מוסיף.

מולינסקי מציין גם שחסמי הסחר שהיו קיימים במדינות אמריקה הלטינית הופחתו בחדות בשנים האחרונות עניין שמקל על חברות רבות לפרוץ את גבולות מדינת האם שלהן ולצמוח גם במדינות אחרות.

באופן ספציפי מולינסקי ממליץ על מניות כגון חברת הדשנים הצ'ילאנית COPEC SA (סימול: CL:COPEC), ווירלפול הברזילאית (סימול: BR:WHRL3) ואקסיטו האורגוואית (סימול: CO:EXITO).

מולינסקי מציין כי לאחר שבחרנו מנייה עם פוטנציאל לאפסייד גבוה, יש להתחשב בשיקולים כמו הסיכונים הפוליטים, רמת הרגולציה וסיכוני המטבע במדינה בה פועלת החברה. "רמת סיכון גבוהה יותר קיימת בארגנטינה (האינפלציה הרימה ראש וסכנה למיתון), אקוואדור, וונצואלה (המדינה הלאימה נכסים זרים, שיעור האבטלה בשחקים והאינפלציה דוהרת). לעומת זאת בברזיל, צ'ילה, מקסיקו ופנמה רמת הסיכון היא הנמוכה ביותר.