"בנימין נתניהו הוא מראשי הממשלה האכזריים שידענו כאן"

ח"כ רונית תירוש: "ראש הממשלה מדבר על פירות של עץ, אך בפועל העץ רקוב, פירותיו לא אכילים לציבור והעלים יבשים" ■ ישראל יקרה לנו: "אין לממשלת נתניהו במה להתגאות: מ-2007 ל-2012 מחירי הדיור עלו ב-75% במקומות רבים בארץ"

על רקע האווירה המתחממת בקרב תומכי המחאה החברתית, נראה שנאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו התפאר בהישגי הממשלה בשלוש השנים האחרונות הצליח להרתיח ארגונים חברתיים, כמו גם חברי כנסת.

"ראש הממשלה מנותק מהעם. הוא מדבר על פירות של עץ, אך בפועל העץ רקוב, פירותיו לא אכילים לציבור והעלים יבשים", אמרה ח"כ רונית תירוש. "אני מציעה לראש הממשלה להפסיק לדבר בכותרות, ולפגוש את המצוקות האמיתיות של האזרחים, בין השאר בתחנת הדלק".

דובר תנועת "ישראל יקרה לנו", איל עופר: "יוקר המחייה בישראל הפך בשנים האחרונות לקשה מנשוא עבור רוב האוכלוסיה - זהו איום קיומי זוחל על הסולידריות החברתית. למען ההגינות, נציין כי התהליך החל עוד לפני הממשלה הנכחית - אך הואץ ב 3 השנים האחרונות".

"רוב אזרחי ישראל חשים כי יוקר המחייה הבסיסי הוא גבוה בהרבה ממה שסופרת הלמ"ס. כמו שנתוני האבטלה התבררו כמנותקים מהמציאות - כך גם נתוני ה'מדד' מוטים כלפי מטה. תנועת 'ישראל יקרה לנו' חוזרת וקוראת לחישוב מחדש של נתוני יוקר המחייה על פני העשור האחרון. אין לממשלת נתניהו במה להתגאות על כלכלת השנים האחרונות: מ-2007 ל-2012 מחירי הדיור עלו ב-75% במקומות רבים בארץ - ויצאו מהישג ידם של משפחות רבות. זוגות צעירים נשענים על חסכונות של הדור הקודם כדי לרכוש דירה. זהו כשלון טוטאלי של ממשלה אשר הבטיחה כבר לפני שנתיים להוזיל את מחירי הדיור - אך בפועל המגמה הפוכה לחלוטין".

"בנימין נתניהו הוא מראשי הממשלה הרעים והאכזריים שידענו כאן"

מה"פורום לצדק חברתי" נמסר: "מילים יפות, קול בוטח וסרטוני אנימציה נחמדים לא יוכלו לכסות על מדיניות מכוונת ועקבית של רה"מ ברמיסת מעמד הביניים והשכבות המוחלשות ומחויבותו למאיון העליון. פעולותיו הכלכליות של רה"מ נתניהו נובעות מתפיסת עולמו הדתית הרואה בהפרטה ובתחרות ערך עליון וכיוונה אותו לפעילות שיטתית המגדילה את הפערים החברתיים במדינת ישראל, עד לידי כך שהפכנו לשיאני הפערים בקרב מדינות ה-OECD.

"רה"מ מתהדר ברשימת הישגים מנופחת למרות שהתעלם מדרישות המחאה החברתית ואף פעל להעמקת הפערים: סרב להרחבת התקציב ולצמצום הפערים, סרב לבניית דיור ציבורי, הוריד את מס ההכנסה לבעלי ההכנסות הגבוהות, העלה את המיסים העקיפים על הדלק והחשמל, הפך את ההפרטה לערך ופועל לפרק את החברה הישראלית מנכסיה בשיטתיות".

"בנימין נתניהו הוא מראשי הממשלה הרעים והאכזריים שידענו כאן", מתריסים בתנועה. "הוא אחראי הישיר לשורה של עוולות חברתיות, להעמקת הפערים וגידול בעוני בחברה הישראלית"