עונש הריתוק קוצר בכמה ימים: יאיר נתניהו יגיע לליל הסדר

סמל יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה המשרת בדובר צה"ל, נענש ב-21 ימי ריתוק לאחר שנטש משמרת ואף שיקר למפקדיו ■ נתניהו הצעיר הגיש בקשת מחילה, ובדובר צה"ל הוחלט לקבל אותה ולהמתיק את עונשו

לפני כשבועיים נטש יאיר נתניהו, בנו הצעיר של ראש הממשלה, את המשמרת ביחידה שבה הוא משרת כדי לאכול ארוחת ערב בביתו, ונענש בריתוק לבסיס עד לאחר ליל הסדר. בעקבות בקשת המחילה שהגיש, הוחלט לאפשר לו לחגוג את החג בחיק המשפחה ולהמתיק את עונשו. כך מדווח הבוקר (ד') העיתון "ידיעות אחרונות".

התקרית המביכה אירעה לאחר שסמל יאיר נתניהו, המשרת בענף תקשורת בינלאומית בדובר צה"ל, נתפס ואף שיקר למפקדו. למרות ששובץ לתורנות יחד עם חייל נוסף ביחידה, החליט נתניהו ללכת לביתו בירושלים מבלי לקבל אישור ממפקדיו.

מפקדו של נתניהו הצעיר ערך ביקורת ביחידה ומשלא מצא את יאיר, יצר איתו קשר בנייד וזה סימס לו כי "קפץ להביא אוכל". אלא שבהמשך התברר כי לא מדובר ב"קפיצה", אלא במספר שעות בהן החייל נטש את המשמרת ללא כל אישור, כשהוא מלווה בשני מאבטחים. נתניהו נשפט על-ידי ראש ענף תקשורת בינלאומית בדובר צה"ל, סגן־אלוף אביטל לייבוביץ', שהחליטה לרתק אותו למשך 3 שבועות.

ואולם, נתניהו הצעיר סירב להשלים עם העובדה שלא יהיה נוכח בליל הסדר, והגיש בקשת מחילה. בדובר צה"ל החליטו לקבל את הבקשה, לקצר את עונש הריתוק שהיה אמור להסתיים רק ב-9 באפריל, ולאפשר למשפחה הראשונה לערוך את ליל הסדר בהרכב מלא.