"עתירת מרצ בעד תחבורה ציבורית בת"א בשבת - ספין של חולדאי"

(עדכון) - כך טוענים במשרד התחבורה ■ מרץ לבג"ץ: "תחבורה ציבורית יעילה חייבת לעבוד 7 ימים בשבוע. זהו שירות חיוני שהושבת בגלל כפייה דתית"

על שר התחבורה ישראל כץ לחזור בו מסירובו להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בתל-אביב - כך דורשת מפלגת מרצ וסיעתה בעיריית תל-אביב, בעתירה שהוגשה הבוקר (ד') לבג"ץ. בג"ץ הורה לשר התחבורה להשיב לעתירה בתוך חודשיים.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד דפנה הולץ-לכנר, מתבקשים השופטים להורות לשר התחבורה לבטל את החלטתו להימנע מלדון ולהכריע בדבר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בתל-אביב, וזאת בטענה כי החלטתו נגועה באי-סבירות קיצונית.

לטענת העותרים, על החלטתו של השר להתבסס על שורה ארוכה של שיקולים - ובראשם "רצונם וצורכיהם של תושבי תל-אביב-יפו", ולא בהסתמך על סטטוס-קוו בנושאי דת בלבד.

לדבריהם, על השר לשקול גם את העובדה שכ-40% מתושבי תל-אביב אינם בעלי רכב ואת הצורך בחלוקת משאבים צודקת ומתן אפשרות ניידות גם למי שאינו יכול להחזיק ברשותו רכב מסיבות כלכליות; קיומה של אוכלוסייה לא יהודית בעיר - כיום מתגוררים בתל-אביב 35 אלף לא יהודים; וכן צרכים של הגנה על איכות הסביבה.

בין מגישי העתירה, ח"כ ניצן הורוביץ וחברי סיעת מרצ בתל-אביב - מיטל להבי, תמר זנדברג ואחמד משהראוי, וכן מזכ"ל מרצ דרור מורג.

העתירה הוגשה לאחר שלפני כחודש וחצי החליטה מועצת העיר לתמוך בהפעלת קווי תחבורה ציבורית בעיר בשבת. שעות אחדות לאחר החלטת מועצת העירייה, הודיע שר התחבורה כי הוא דוחה את ההחלטה ואמר כי אין בכוונתו להפר את הסטטוס-קוו בנושאי דת.

לדברי ח"כ ניצן הורוביץ, "תחבורה ציבורית יעילה חייבת לעבוד 7 ימים בשבוע. זהו שירות חיוני שהשבתתו בגלל כפייה דתית היא בלתי נסבלת, פוגעת בחברה בסביבה ובמשק". (בג"ץ 2784/12).

משרד התחבורה: ספין של חולדאי

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "במשרד התחבורה לא התקבלה כל פנייה מעיריית תל-אביב להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, ומכאן שגם לא היה כל צורך להשיב על הפנייה. מדובר בגימיק ובספין תקשורתי מבית מדרשו של ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי. מצער כי העותרים התבססו בעתירתם על פרסומים תקשורתיים, מבלי שטרחו לבדוק את אמיתות העובדות במשרד התחבורה לפני הגשת העתירה לבג"ץ".