הצצה אל העתיד: כל הטכנולוגיות והחידושים הישראליים

שליטה בסמארטפון באמצעות העיניים, סינון תמונות על-פי תוכן ואיכות ורשת חברתית מוזיקלית ■ הצצה אל העתיד שלנו, בכנס השנתי של מיקרוסופט בישראל

ישראל שופעת בחדשנות וביזמות - אפשר לראות את זה בסטארט-אפים שמפתחים אפליקציות כמו Waze לניווט בין פקקים, Viber שמאפשרת לתקשר בחינם בין אנשים או Onavo שמאפשרת לחסוך בחבילת הגלישה הסלולרית. גם בתחום הטכנולוגי יש לישראל הישגים לא מעטים כמו PrimeSense שהפיתוח שלה משולב במצלמת הקינקט לקונסולת האקס בוקס 360, Boxee שמעבירה תכנים מהמחשב לטלוויזיה או Powermat שמאפשרת להטעין טלפונים ללא כבלים.

כמדי שנה, מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל עורך כנס שנתי שמשמש במה למוחות היצירתיים ביותר בשוק המקומי. שם מוצגים סטארט-אפים וחברות טכנולוגיה שמפתחות את הגאדג'טים והאפליקציות בעלי פוטנציאל עתידי גדול לתעשייה.

צחי וייספלד, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי של מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, מציין כי הכנס מאפשר להפגיש בין האנשים היצירתיים ביותר בעולם הטכנולוגיה. "חשוב לנו לייצר כמה שיותר סיפורי הצלחה ישראליים כי בסופו של דבר ההצלחה של המערכת האקולוגית המקומית מעלה את קרנה של ישראל ומקרינה, בין היתר, גם על מרכז המו"פ שלנו בישראל". הכנס, Think Next, ייערך השנה ב-22 באפריל בנמל תל אביב.

מי הן חברות הסטארט-אפ הישראליות שמיקרוסופט מאמינה בהן? "גלובס" מציג שמונה מהן, שמפתחות טכנולוגיות שיכולות לספק לנו הצצה אל העתיד שלנו, שכולל הרבה נפנופי ידיים, מחוות ראש ועיניים לצד מיזמי אינטרנט חברתיים.

PointGrab

ישראל הפכה למעצמה בפיתוח יכולות טכנולוגיות להפעלת קונסולות משחקים, סמארטפונים וטלוויזיות באמצעות זיהוי תנועות ידיים. חברת PointGrab פיתחה תוכנה לזיהוי תנועות ידיים על-ידי מצלמות וידיאו סטנדרטיות הקיימות היום במוצרי אלקטרוניקה רבים, כמו לפטופים. הממשק של החברה מאפשר להפעיל את הטלוויזיה, רק בעזרת הנפת הידיים באוויר. בניגוד לקינקט של מיקרוסופט הנמצא בחלונות 7 ובאקס בוקס 360, כאן מדובר בשימוש במצלמה הקיימת כבר בטלפון הסלולרי ואין צורך ברכישה של אביזר ייעודי. בשיטה הזו, ניתן לענות לשיחת טלפון ברכב או להעביר שיר בהינף יד, מבלי להוריד את העיניים מהכביש.

umoove

רוב החברות המפתחות טכנולוגיה להפעלה בתנועה, משתמשות בידיים כאמצעי לשליטה. חברת umoove מציעה גישה אחרת לתפעול הסמארטפון, המחשב והטלוויזיה - הראש והעיניים של המשתמש. מדובר בטכנולוגיה הכוללת רק תוכנה ולא חומרה מיוחדת, מלבד מצלמה. מפתחים שיחליטו להפעיל אפליקציות כמו משחקים ויישומי מדיה, בעזרת התוכנה של umoove, יהיו מסוגלים לדברי החברה, להעניק חווית שימוש טבעית יותר. כמו כן, מכיוון שהמשתמש לא צריך להוריד את הידיים מההגה בזמן נסיעה או בתפעול של מוצר אחר, מפתחים יוכלו להציע יכולות שבטח עוד לא חשבנו עליהם.

kinvestix

קונסולות משחקים מציעות כבר היום משחקי ספורט שונים בהפעלה בתנועה, אבל התחושה הריאלית נשארת חלקית, בגלל שביצוע הפעולה קשורה להפעלת הכוח האישי של המשתמש, ללא קשר למה שרצה מפתח הכותר. למשל, משיכה של חבל וירטואלי, לא יכולה להיות דומה למשיכה של חבל אמיתי. חברת Kinvestix מציעה פלטפורמת אימון, המאפשרת לשחקן הוספת התנגדות לינארית לכל תנועותיו, באמצעות וסט אותו לובש המשתמש, היוצר את התחושה האמיתית הזו. לחליפה יש חיישנים וחבלים שמאפשרים לבצע אימונים על חלקים שונים בגוף, בצורה שאמורה להיות יותר פרודוקטיבית מהשימוש בכותרים ובאביזרים שנמצאים היום בקטגוריות האלו.

vod.io

מאז נכנס יו-טיוב לחיי גולשי האינטרנט, שיתופי הסרטונים לא מפסיקים. למעשה, צריכת וידיאו אונליין רק הולכת וגדלה משנה לשנה. חברת vod.io הישראלית מפתחת מוצר שמצד אחד משלב את הכמיהה לצפייה בווידיאו לצד הרצון להתעדכן בכל מה שחדש ברשת. החברה פיתחה מגזין וידיאו חברתי לאייפד שמאפשר, באמצעות ממשק ידידותי ומעוצב, לצפות בסרטוני בתחומים מגוונים - מבידור ומוזיקה, דרך ספורט וסרטים ועד ירידה לרזולוציה נמוכה יותר של המלצות על אפליקציות, תוכניות בישול כמו ג'ימי אוליבר, תוכניות קומיות כמו ערוץ סנטרל קומדי ועוד. הכול בחינם ועם ממשק פשוט להוסיף כמה ערוצים שרוצים ולא פחות חשוב - יכולת ללמוד את העדפות המשתמש ולהתאים לו תכנים.

fooducate

חברת Fooducate, שמציעה אפליקציית מזון עם אותו שם, כבר קיבלה גושפנקה רשמית על איכות המוצר שלה על-ידי אפל, כאשר נבחרה ב-2011 לאפליקציית השנה בתחום הבריאות. גם גוגל לא נשארה חייבת והיא קידמה אותה בחנות האנדרואיד שלה. האפליקציה עוזרת לאנשים בבחירה של מזון באמצעות הסלולר.

האפליקציה מאפשרת לקבל את המידע של ההרכב התזונתי של מוצר הנסרק על-ידה, כולל ציון ואלטרנטיבה למוצר בריא יותר באותה קטגוריה. בצורה זו המשתמש יכול לדעת בזמן אמת אם דגני הבוקר שהוא מחזיק ביד בסופרמרקט בריאים או מלאי סוכר.

Metal Compass

חברת הסטארט-אפ הזו מנסה לקחת את עולם משחקי המציאות המורחבת (אוגמנטד ריאליטי) לשלב הבא. אם היום משחקים מהסוג הזה, כוללים בעיקר ירי על חלליות המופיעות על מסך הסמארטפון של המשתמש כשכבה נוספת על התמונה של המציאות. בחברה הזו רוצים לאפשר לשחקנים לחוות משחקי פעולה, בצורה הדומה למה שהיה בשנות ה-80 עם אולמות אקדחי הלייזר או משחקי פיינטבול. מספר משתמשים צריכים להחזיק סמארטפון ולנסות למצוא את המטרה (שחקן אחר) על מסך הטלפון ולירות עליו במציאות. מדובר בכותר שמאפשר לקחת אותו אל מחוץ לגבולות הבית ואל הפארק שנמצא בשכונה ובכך לקבל חוויית משחק אחרת לגמרי.

Loudlee

חברת Loudlee פיתחה רשת חברתית מוזיקלית שמאפשרת לשמוע בקלות את האמנים, האלבומים והשירים שאנחנו הכי אוהבים. השירים עצמם מושמעים מתוך פלייליסט שניתן להרכיב לבד או פשוט להאזין לאלבום שלם - הכול דרך קליפים ביו-טיוב. גולת הכותרת של Loudlee היא ההבנה שמוזיקה נחמד לשמוע לבד, אבל יותר כיף לחלוק ולשתף. כך, הרשת מתממשקת לחברים בפייסבוק ובטוויטר וניתן לשתף אותם בשירים ואמנים אהובים ומנגד ללמוד להכיר דרכם סגנונות מוזיקה חדשים ופורצי דרך. הממשק עצמו ויזואלי למדי ומזכיר את זה של הרשת החברתית החמה Pinterest, כך שאם תרצו מדובר בפינטרסט של המוזיקה.

Photoccino

התפתחותן של המצלמות הדיגיטליות הביאה לצמצום פעילותן של חנויות הצילום, אך היא הובילה לעומס של תיקיות ואלבומי תמונות על המחשב וברשתות החברתיות. חברת Photoccino מנסה לפלס את הדרך בין מבול התמונות. החברה פיתחה טכנולוגיה לניתוח תוכן וסינון תמונות דיגיטליות. הטכנולוגיה מסוגלת "להבין" את התמונה וכך מתוך עשרות תמונות באלבום היא מוצאת את התמונות הכי טובות. בנוסף, היא מאפשרת לייצר אלבום תמונות דיגיטלי, אותו ניתן להדפיס בתשלום.

חדש על המדף
 חדש על המדף

לצפייה בכל הסרטונים באתר פליקס

לצפייה בסרטונים הכי נצפים באתר פליקס