מיילאן תובעת את ה-FDA על רקע אישור הבלעדיות לטבע

חברת Mylan טוענת שטבע לא יכולה לקבל בלעדיות על שיווק הגרסה הגנרית מכיוון שהיא כבר מחזיקה בזכויות על הגרסה המקורית ■ טבע הודיעה אתמול שה-FDA העניק לה בלעדיות ל-180 יום

יצרנית התרופות Mylan הגישה תביעה נגד מנהל התרופות והמזון האמריקאי (ה-FDA) כמו כן נגד שר הבריאות המאריקאי, זאת על רק האישור שהמנהל נתן לחברת טבע לבלעדיות למשך 180 יום לשיווק גרסה גנרית של ה-Provigil בשוק האמריקאי.

בכתב התביעה שלה טענה Mylan שה-FDA לא יוכל להעניק את הבלעדיות לטבע מכיוון שהאישורים שהיו בידיה בזמן שרכשה את חברת ספלון - שמייצרת את ה-Provigil - לא היו תקפים. ב-Mylan טוענים שהחוק הפדרלי מעודד יצרניות גנריות לקרוא תיגר על פטנטים שמוגשים על ידי יצרניות של תרופות מקוריות.

"לאחר שרכשה את השליטה בחברה שמייצרת את התרופה המקורית, טבע איבדה את הזכות להתנגד לפטנט שרשמה חברת הבת שלה (ספלון) מכיוון שהיא בעצמה מחזיקה, בצורה עקיפה, את הזכויות על התרופה".

חברת טבע רכשה את הזכויות על תרופת ה-Provigil לאחר שרכשה את החברה שמייצרת את התרופה, ספלון. טבע הודיעה אתמול שהיא קיבלה את האישור הסופי מה-FDA לבלעדיות לשווק גרסה גנרית ל-Provigil למשך 180 יום בשוק האמריקאי. המהלך הזה פגע בתוכניות של Mylan שתכננה להתחיל לשווק גרסה גנרית משלה לתרופה כבר מחר. על פי ה-IMS, המכירות של ה-Provigil התסכמו בשנה האחרונה בכ-1.1 מיליארד דולר בשוק האמריקאי.

דניס בראדלי, הדוברת של טבע בארה"ב, סירבה להגיב על התביעה.