אובמה שלח מסר לאיראן: "מוכנים לתמוך בתוכנית הגרעין"

את המסר העביר אובמה למנהיגים באיראן באמצעות ראש ממשלת טורקיה שביקר באיראן בשבוע שעבר ■ אובמה התנה אתה התמיכה בהתחייבות איראנית שתוכנית הגרעין תהיה למטרות אזרחיות בלבד

עיתון ה"וושינגטון פוסט" מדווח היום (ו') שנשיא ארצות הברית העביר מסר למנהיג העליון של איראן האייתולה עלי חמינאי לפיו ארצות הברית מוכנה להסכים לתוכנית גרעין איראנית, בתנאים שהיא תהיה למטרות אזרחיות בלבד. הדיווח עלה במסגרת מאמר דעה שכתב דיוויד איגנטיוס, כתב חדשות החוץ של העיתון.

על פי הדברים שכתב איגנטיוס, אובמה העביר את המסר הזה באמצעות ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, שביקר באיראן בשבוע שעבר ונפגש עם מספר בכירים במשטר האיראני, בינהם הנשיא האיראני מחמוד אחמדינ'אד והאייתולה חמינאי.

"הנשיא אובמה שלח מסר לטהראן באמצעות ראש הממשלה הטורקי לפיו ארצות הברית תתמוך בתוכנית גרעין אמריקאית אם האייתולה יעמוד אחרי דברים שהוא אמר בעבר לפיהם איראן לא חותרת לתוכנית גרעין צבאית מכיוון שזה מנוגד לערכי האיסלאם", כתב איגנטיוס בטור שלו.

על פי איגנטיוס, ראש הממשלה הטורקי נפגש עם אובמה בסיאול בדרום קוריאה במהלך ועידה שדנה בנושא האנרגיה הגרעינית. במסגרת הפגישה בין השניים שארכה כשעתיים, דנו השניים במסרים שיעביר אובמה למנהיגים באיראן, כמו כן דנו השניים במצב בסוריה.