שחקן שילם 2.5 מ' ד' תמורת חלקת אדמה במשחק מחשב

מדובר במשחק שבו ניתן לקנות חלקות אדמה ווירטואליות, לפתח אותן ואז למכור אותם ברווח ■ החברה המפתחת טוענת שהיקף העסקות השנתי במשחק עומד על 400 מיליון דולר

רוב האזרחים במדינת ישראל מתקשים להגשים את החלום שלהם לרכישת קרקע ובית פרטי בעקבות המחירים הגבוהים של הבתים והקרקעות, במיוחד באזור המרכז. לעומתם יש אנשים בעולם, שהכסף לא מהווה מכשול עבורם, ומוכנים לשלם 2.5 מיליון דולר תמורת חלקת אדמה במשחק מחשב - צריך לציין שמדובר ב-2.5 מיליון דולר בכסף אמיתי.

מדובר על שחקן שמשחק במשחק שנקרא Entropia Universe, שבו השחקן בוחר לעצמו דמות והוא צריך לפתח אותה במהלך המשחק. המשחק הזה שונה באופי שלו ממשחקי מחשב אחרים שכן המסחר מאפשר לשחקנים להשקיע כסף אמיתי במשחק ובתמורה לקבל החזר על ההשקעות שלהם.

המודל העסקי של המשחק מאפשר למשקיעים במשחק לקבל תשואה שנתית של כ-27% על ההשקעה שלהם, בנוסף השחקנים מקבלים תשואות שבועיות על החלקות שקנו במשחק וכן רווחים ממכירה של אותן חלקות.

המשחק מאפשר לשחקן להתחיל להפיק רווחים באמצעות קניית ופיתוח חלקות אדמה כשמחיר חלקה בודדת עומד על 100 דולר. חברת MindArk שמפתחת את המשחק אומרת שכיום קיימים כמיליון משתמשים רשומים במשחק והיקף העסקאות שמתבצעות בין השחקנים במשחק עומד על כ-400 מיליון דולר בשנה.